کد مطلب: ۷۹۸۸۵۴

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس اعلام شد

قیمت چانگان CS35 پلاس اعلام شد

بعد از ظهر روز گذشته، محمد علی تیموری در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد قیمت خودرو چانگان CS35 پلاس در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به واردات دو مدل چانگان، گفت: قیمت تمام شده درب گمرک برای چانگان حدود ۹۰۰ میلیون تومان است که با توجه به سود ۱۷ درصدی در نظر گرفته شده، و با محاسبه تمام هزینه‌ها، از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده چانگان CS35 پلاس بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود. این در حالیست که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان خواهد بود.

او افزود که بسیاری از کشورهای منطقه، از جمله روسیه، به دنبال داشتن صنعت خودروی ایران هستند و با روسیه مذاکراتی انجام شده است که برخی از محصولات این شرکت در خطوط تولید روسیه تولید شوند. وی همچنین گفت که در دهه‌ی ۱۴۰۰، باید در حوزه خودرو، به تکنولوژی‌های جدیدی که به محیط زیست کمک می‌کنند، مجهز شویم و به همین دلیل سیاست‌گذاری او برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ به سمت تولید خودروهای پاکی که آلایندگی محیط را کاهش دهند، است.

تیموری ادامه داد: تمرکز ما در سال جاری، بر روی تحویل خودروها در زمان کمتر از سال گذشته است و برنامه‌ریزی ما برای تحویل خودروها زیر یکصد روز است. وی بیان کرد که افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت، دارای مبنای تصمیم‌گیری و شروع خوبی بود و سازمان حمایت آنالیز قیمت‌ها را ارائه کرده و بسیاری از قیمت‌های پیشنهادی را تعدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا درباره‌ی افزایش قیمت‌های اخیر خودروها اظهار نمود که با توجه به شرایط حساس فعلی و تأکید بر موضوع مهار تورم، از مبنای افزایش قیمت‌ها راضی هستند و همچنین از شورای رقابت و سازمان حمایت نیز تشکر می‌کنند.

وی ادامه داد: در هفته‌ی جاری، رونمایی از مدرن‌ترین خط تولید موتور را خواهیم داشت، که این موتور بر روی دو خودرو نصب خواهد شد.

در پاسخ به سؤالی که از او پرسیده شد که آیا علاوه بر افزایش قیمت‌های فعلی، در سال جاری نیز مجدداً قیمت‌ها افزایش خواهند یافت، تیموری گفت: سعی می‌کنیم تا انتهای سال جاری، تمامی خودروهایی که عرضه می‌کنیم دارای استانداردهای ۸۵ گانه باشند. به همین دلیل، قیمت تمام شده خودروها گران‌تر می‌شود؛ زیرا بخشی از زیرساخت این خودروها در ایران وجود ندارد و باید ۱۰۰ درصد قطعات آنها خریداری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.