کد مطلب: ۸۰۸۶۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت FMC T۵ در کارخانه و بازار

قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار

FMC T5 یکی از محصولات شرکت فرداموتور است که احتمالاً در مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه حضور دارد. اما این خودرو با چه قیمتی در بازار و کارخانه عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت تمام‌شده Fmc t5، محصول فرداموتور هم‌اکنون در بازار آزاد در محدود یک میلیارد و 720 میلیون تومان است. گرچه این مونتاژکار قیمت درب کارخانه را یک میلیارد و 306 میلیون تومان اعلام کرد، اما شورای رقابت در فهرست خود قیمت این خودرو را 896 میلیون تومان گذاشت. حال با احتساب مالیات، عوارض، بیمه و … قیمت نهایی این خودرو حدود یک میلیارد و 31 میلیون تومان خواهد بود.

اختلاف قیمت دستور شورای رقابت و بازار این خودرو، چیزی در حدود 275 میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی نسبت به قیمت اولیه خودروست. البته فعلاً شرکت مونتاژکار و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی عرضه خودرو به توافق نهایی نرسیده‌اند.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که گرچه خودروسازان مونتاژی هنوز این قیمت‌های جدید را تایید نکرده‌اند، اما سازمان حمایت و شورای رقابت اعلام کرده‌اند که اگر شرکت‌های مونتاژکاران پیش از انتشار فهرست شورای رقابت هزینه‌ای از مشتریان دریافت کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را عودت دهند.

مشخصات فنی FMC T5

این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1.5 لیتر و تکنولوژی توربوشارژ استفاده می‌کند که ساخت شرکت میتسوبیشی است. قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته (6AT)، تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مصرف سوختی که شرکت برای این کراس‌اوور چینی اعلام کرده، 7.4 لیتر است که با توجه به ابعاد و وزن خودرو، مصرف قابل قبولی محسوب می‌شود.

جای امیدواری دارد که شرکت مونتاژکاری در بازار فعلی ایران، آمار مصرف بنزین و صفر تا 100 محصول خود را به صورت رسمی اعلام کند. چراکه شرکت‌های تولیدکننده اکثر خودروهایی که در حال حاضر در داخل کشور تولید می‌شوند، از اعلام رسمی این آمار خودداری می‌کنند تا نقطه ضعف محصولات‌شان مشخص نشود.

برای مطالعه بیشتر، خبر نقد و بررسی FMC T5 را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهمن

    مگر ما چه گناهی کرده ایم که باید خودروی چینی به 3 برابر قیمت اصلی بخریم انوقت خود چینی ها خودروی اروایی و آمریکایی سوار می شوند.

    • ناشناس

      آقای ظریف 2 سال پیش گفت

  • ناشناس

    افرادی مثل بنده که آذر ۴۰۱ ثبت نام کردیم و تا الان که ۶ ماه میگذره این حرفا چه اثری داره. وجدانن یه مرد از شرکت بگه کی میخان تحویل بدن.. ۶ ماه بس نیست؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      سلام ما هم در دی1401 T5ثبت نام کردیم قرار بود 2ماهه تحویل بدن هروقت زنگ می‌زنیم یا حضوری میریم میگن آپشن هاش نمیان خیلی خیلی بدقولن چند بار هم یا شورای رقابت تماس گرفتم جواب نمیدن

  • ناشناس

    فردا موتور بدقول ترین و بی مسولیت ترین شرکته تحت هیچ شرایطی از فردا موتور خودرو نخرید من ۶ماهه ثبت نام کردم قرار بود ۶۰روز تحویل بدن الانم تحت هیج شرایطی ج نمیدن

  • اکبرسپهوند

    نتایج قرعه کشی آخرش به کجارسید مامنتظریم آقایون