کد مطلب: ۷۹۶۱۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام قیمت جدید خودرو در درب کارخانه/ هر محصول چقدر گران شد؟

اعلام قیمت جدید خودرو در درب کارخانه/ هر محصول چقدر گران شد؟

قیمت جدید خودرو در درب کارخانه سرانجام روز گذشته اعلام شد. اما در این میان کدام خودروها بیشترین و کمترین افزایش قیمت را تجربه کردند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جدید خودرو در درب کارخانه پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام روز گذشته اعلام شد.

وزارت صمت و شورای رقابت حدود ۱۰ روز از انتشار قیمت‌های جدید خودداری می‌کردند و مدعی بودند که اعلام قیمت‌های جدید وظیفه این دو نهاد نیست.

اما در نهایت میزان افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه مشخص شد. قیمت‌های جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد.

بیشترین و کمترین افزایش قیمت خودرو

یکی از محصولات ایران خودرو بیشترین افزایش قیمت را میان محصولات دو خودروساز بزرگ کشور داشت. در جدول قیمت جدید خودرو در درب کارخانه، همان‌گونه که مشاهده می‌شود خودروی دنا پلاس اتوماتیک با موتور EF7_YC,L از قیمت ۳۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به نرخ ۴۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. یعنی هم‌اکنون این خودرو در درب کارخانه حدود ۱۰۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر از گذشته به فروش می‌رسد.

قیمت جدید خودرو کارخانه

با نگاهی به جدول قیمت جدید خودرو در درب کارخانه می‌توان به این نکته پی برد که در میان افزایش قیمت‌ها، خودروهایی نیز وجود دارند که قیمت آن‌ها دستخوش تغییر نشده‌اند.

دو خودروی هایما S7 پلاس توربو شارژ اتوماتیک و هایما S5 توربو شارژ اتوماتیک AT6، خودروهایی هستند که در این نوبت از افزایش قیمت به صورت دستوری نرخ آن‌ها افزایش پیدا نکرده است.

فارغ از دو مدل خودروی هایما که قیمت آن‌ها افزایش نیافت، یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار این روزها تنها ۲۱ میلیون تومان گران شد. خودروی کوییک از ۱۴۵ میلیون تومان به ۱۶۶ میلیون تومان رسید.

قیمت جدید خودرو کارخانه فروردین 1402

تاثیر انتشار قیمت جدید خودرو بر بازار آزاد

حال این مساله مطرح می‌شود که بازار چه واکنشی به این خبر نشان می‌دهد؟

فعالان و کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقدند که این افزایش تاثیر مستقیم بر روند بازار خودرو دارد.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که حتی تاخیر شورای رقابت و وزارت صمت در اعلام قیمت‌ها بر بازار تاثیر گذاشت و خودرو را طی ۱۰ روز حدود پنج درصد گران کرد.

کارشناسان معتقدند با افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه، نرخ خودروها در بازار آزاد نیز شیب صعودی را تا پایان سال طی می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر، خبر رکود بازار خودروی خارجی در سال جدید را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.