کد مطلب: ۷۹۹۹۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سایپا از جایگزین پراید رونمایی کرد/ مشخصات فنی خودروی پاژ

سایپا از جایگزین پراید رونمایی کرد/ مشخصات فنی خودروی پاژ

سایپا از محصول جدید خود که جایگزین پراید است با نام پاژ رونمایی کرد. پاژ خودرویی است که برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1401 به عنوان محصول مشترک شرکت سایپا و ایران خودرو رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید خودروی اقتصادی که به‌روز بوده و بتواند جایگزینی برای پراید سایپا باشد، مهم‌ترین هدف خودروسازان پس از توقف تولید این خودرو بود. به گفته مدیران شرکت سایپا، خودروی پاژ قرار است قیمتی پایین‌تر از کوییک و ساینا داشته باشد.

سایپا پاژ روی پلتفرم رنو کویید طراحی و تولید خواهد شد و وظیفه تامین پیشرانه آن برعهده ایران خودروست.

پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده، همان پیشرانه‌ای است که شرکت ایران خودرو تصمیم دارد در پروژه TF21 خود نیز استفاده کند. یک پیشرانه سه سیلندر با حجم 1048 سی‌سی که توانایی تولید 70 اسب‌بخار قدرت و 100 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

به دلیل پایین نگه داشتن قیمت و همچنین قدرت پایین پیشرانه، احتمالا خودروی پاژ تنها با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه خواهد شد و خبری از گیربکس‌های اتوماتیک نیست. همچنین شتاب صفر تا 100 آن به‌طور حتم بالای 15 ثانیه خواهد بود که با این قدرت کم، جای تعجبی باقی نمی‌گذارد.

مشخصات ظاهری

شرکت سایپا فعلا هیچ مدل واقعی از نمونه اولیه پاژ را برای تحلیل و بررسی طراحی ارائه نکرده و تمام چیزی که از این خودرو در دست داریم، یک ماکت کوچک در نمایشگاه تحول صنعت بوده و دیگری تصاویر گرافیکی و دیجیتالی از طرح‌های اولیه که در مراسم سایپا ارائه شد.

با توجه به ماکت اولیه‌ای که در نمایشگاه قرار داشت طراحی قابل قبولی برای یک خودروی اقتصادی دارد. اما اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه به آن نگاه کنیم، هیچ یک از بخش‌های پاژ با یک‌دیگر هم‌خوانی ندارند.

به‌عنوان مثال در قسمت جلویی، از طراحی خمیده و خطوط بسیار نرم استفاده شده، درحالی که قسمت جانبی یک خط کشیده و بسیار عمیقی دارد. حتی در نمای پشتی، به جای خطوط نرم از خطوط شکسته و غیرمتوازن استفاده شده که از نظر مخاطبان عجیب به نظر می‌آید.

البته قسمت پشتی خودرو تا حدود بسیار کمی به محصول رنو کپچر که یک کراس‌اوور شهری است، شباهت دارد.

سایپا پاژ

طراحی داخلی

هنوز از قسمت داخلی پاژ عکس‌های کامپیوتری هم منتشر نشده، اما طبق تجربه‌ای که از عرضه محصولات سایپا داریم، به‌دلیل احتمال عرضه هم‌زمان این خودرو با سایپا سهند، احتمالا داخل کابین این دو خودرو بسیار شبیه به هم خواهند بود.

سایپا سهند

آپشن‌ها و امکانات

به‌دلیل اینکه سایپا پاژ قرار است یک خودروی اقتصادی و جانشین پراید باشد، انتظار آپشن و امکانات رفاهی عجیب و غریب از آن اشتباه است. اما از آنجایی که تولید خودروهای جدید در ایران مشروط به رعایت استانداردهای 85 گانه توسط خودروساز است، احتمال قرار داشتن آپشن‌های زیر در آن دور از انتظار نیست.

کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، نمایشگر لمسی و پشت‌آمپر دیجیتالی از جمله آپشن‌هایی است که به احتمال قوی روی این خودرو خواهیم دید.

قیمت سایپا پاژ

همان‌طور که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد، این خودرو قرار است با قیمتی پایین‌تر از کوییک و ساینا عرضه شود و این مورد، شاید تنها مزیت سایپا پاژ نسبت به سایر رقبای خود باشد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا متاسفم خارجی ها ماشین میسازن که خودش رانندگی می‌کنه ایرانی ها هنوز دارن جایگزین خودروی سی سال پیش رو میسازن 😞😞😞😞😞خجالت اور هست یکم فکر پیشرفت مملکت باشید با ساخت این ماشین ها سر خودتون رو گول نمالید

  • ناشناس

    اگر هم قیمت پراید باشه ارزش خرید داره