کد مطلب: ۶۹۰۷۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت السالوادور چگونه به مردم درباره رمزارزها آموزش می‌دهد

دولت السالوادور چگونه به مردم درباره رمزارزها آموزش می‌دهد

برنامه Mi Primer Bitcoin به معنی اولین بیت‌کوین من، که اخیراً در السالوادور راه اندازی شده‌است اگر بتواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد، به زودی تبدیل به یک مدرسه آموزشی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز : برنامه مردمی Mi Primer Bitcoin به معنای «اولین بیت‌کوین من» در السالوادور گسترش یافته است. اولین گروه از دانشجویان Bitcoiner-come-student در ماه مه مطالعات خود را آغاز کردند. این برنامه که توسط جان دنهی، فعال و روزنامه نگار آمریکایی تأسیس شد، از حمایت دولت سالوادور نیز برخوردار است.

به نقل از کوین‌تلگراف ، گزارش این رسانه با Dennehy و Gilberto Motto، مدیران آموزش السالوادور درباره موضوعات مختلف این آموزش‌‌ها صحبت کردند. در ادامه مدیران آموزشی السالوادور گفتند که این برنامه با هدف تحقیق درباره مبارزات و موفقیت های این کشور در حوزه آموزش بیت‌کوین و سرعت انتشار آن در این سرزمین انجام می‌شوند.

بلوک پیدایش

زمانی که السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در ۸ ژوئن ۲۰۲۱ پذیرفت، تعداد کمی از مردم سالوادور می توانستند مفاهیمی مانند عبارات ساتوشی یا استخراج را توضیح دهند. در واقع، مردم سالوادور به صدها ساعت آموزش و یادگیری نیاز دارند تا بتوانند در بیت‌کوین پس انداز و تراکنش کنند.

این موضوع وظیفه سنگینی برای دولت السالوادور ایجاد می‌کند. Motto همچنین به کوین‌تلگراف گفت که طبق ماده ۶ قانون بیت‌کوین، «دولت آموزش استفاده از این ارز دیجیتال را ارائه خواهد کرد.». سوال اینجاست این آموزش‌ها چگونه خواهند بود؟ چگونه دولت می‌تواند به سرعت و به طور موثر کلاس‌های بیت کوین را معرفی کند، در حالی که خودشان نیز باید با پول و شرایط جدید دست به گریبان شوند؟

در تمام این مدت، بیت‌کوین‌داران، مفسران و رسانه‌های جریان اصلی شاهد اجرای آزمایش السالوادور بودند.

Rikki، پادکستر بیت‌کوین و فعال حقوق بشر که ۴۵ روز در السالوادور زندگی می‌کرد و با بیت‌کوین گذران زندگی می‌کرد و نه چیز دیگری، داستان های مشابهی در مورد سفرهای خود در بیت‌کوین لند به کوین‌تلگراف گفت: «هیچ کس اینجا چیزی در مورد بیت‌کوین نمی‌داند. دولت فرصت حتی یک ثانیه آموزش هم برای مردم السالوادور فراهم نکرده‌است.»

Motto به کوین‌تلگراف توضیح داد که بیت کوین از آن زمان در آموزش مالی و همچنین برنامه های سواد مالی در سراسر کشور گنجانده شده‌است. موتو به کوین‌تلگراف گفت: « وزارت آموزش، علم و فناوری با نهادهای مختلف مرتبط با بیت کوین در کشور همکاری می‌کند».

از جمله Bitcoin Beach Wallet، Mi Primer Bitcoin و …، در توسعه یک ماژول آموزشی در حوزه مالی که حاوی محتوای به روز شده مانند ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های الکترونیکی است.

«اولین بیت‌کوین من»

Mi Primer Bitcoin که توسط Dennehy در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، یک سازمان غیردولتی است که آموزش رایگان بیت‌کوین را به مردم سالوادور ارائه می‌دهد. اکنون این ابتکاری است که ارزش صرف زمان و تلاش را دارد.

این پروژه در طول اولین مکالمه او با ساکنان السالوادور هنگام آشنایی با خانه جدیدش به ذهن دنهی رسید. او به طور معمول از آن‌ها می‌پرسید: «آیا بیت‌کوین می‌خرید؟» سپس متوجه شد که بسیاری از مردم نه تنها بیت کوین را قبول نکردند، بلکه از دنهی خواستند که ارز غیرمتمرکز را برای آنها توضیح دهد.

به کفته Dennehy: «آنها علاقه مند بودند بیشتر بیاموزند. آنها چیزهایی را می‌دانستند با درجات مختلف سطح دانش، اما عموماً در سطح پایین، کم اما علاقه مند بودند».

با این حال، علاقه در طی اقدام قیمت در سال ۲۰۲۲ حفظ شد. تعداد کلاس ها در آوریل امسال با بیش از ۸۰۰ دانش آموز به بالاترین حد خود رسید. این در حالی است که قیمت به پایین ترین حد سالانه رسید. دنهی توضیح داد که کلاس‌ها به سواد مالی خلاصه می‌شوند، از تاریخچه پول گرفته تا مشکلاتی که پول حل می‌کند.

Motto نیز با ارزیابی Dennehy موافق است و بیان می‌کند که بیت‌کوین و سواد مالی باید در السالوادور در کنار هم کار کنند.

مهمتر از همه، برنامه دیپلم بیت‌کوین، نوجوانان را مورد هدف قرار می دهد - یعنی کسانی که بیشتر مشتاق به یادگیری در مورد پول هستند. زیرا آنها می‌دانند که پول به طور ذاتی با استقلال آنها مرتبط است. به گفته Dennehy ، این یک حرکت هوشمندانه برای ما است، زیرا آنها بیشترین احتمال را دارند که پیام بیت کوین را در سراسر السالوادور منتشر کنند.

یک سال پس از ورود Dennehy ، کوین تلگراف گزارش داد که در حال حاضر یک پنجم تجار در السالوادور بیت کوین را می پذیرند. پیشرفت ظاهرا خوب است، اما دنهی تاکید کرد که بیت‌کوین یک ارز جهانی است. پیشرفت‌های انجام شده در السالوادور می تواند در سراسر جهان نیز منعکس شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.