کد مطلب: ۶۹۰۵۱۵

زمان اعلام مقررات عرضه رمزارز به مقصد واردات مشخص شد + فیلم

زمان اعلام مقررات عرضه رمزارز به مقصد واردات مشخص شد + فیلم

رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه استخراج و مبادله رمزارزها توضیح داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی مقررات عرضه رمزارز به مقصد واردات در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

ایبِنا گزارش داد، علی صالح‌آبادی گفت: دولت در کشور ما از سال ۱۳۹۹ برای کسانی که با مجوز قانونی به استخراج رمزارز می‌پردازند، آیین‌نامه‌ای تصویب کرده است.

صالح‌آبادی افزود: این افراد می‌توانند برای واردات رمزارزی که استخراج می‌کنند را در سامانه‌ای تحت نظارت بانک مرکزی عرضه کنند و واردات‌کنندگان از آن رمزارزها برای واردات می‌توانند استفاده کنند. این مورد در مقررات پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: رمزارز به مفهوم اینکه افراد در بیرون خریدوفروش یا سرمایه‌گذاری کنند، نیست و این مورد به رسمیت شناخته نشده است. بانک مرکزی بارها اعلام کرده است مبادله رمزارزها از نظر بانک مرکزی پذیرفته شده نیست و آنها را ممنوع اعلام کرده است.

به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی سیاست کلی این بانک در حال حاضر این است که مبادله رمزارزها با عنوان ابزار سرمایه‌گذاری مورد قبول نیست. لاکن کسانی که استخراج رمزارز انجام می‌دهند و مقصد واردات در چارچوب آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران قابل انجام هست.

بانک مرکزی با همکاری وزارت صمت برای افرادی که مجوز استخراج رمزارز گرفته بودند امکانی را فراهم کرده است که مقررات آن هم آماده شده است. در این مقررات، مقررات عرضه رمزارز به مفصد واردات تعریف شده است.

این مقررات به زودی در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

واردات خودرو با رمز ارز تکذیب شد

همچنین به نقل از تسنیم ، رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات کالا با رمزارز رسمی که از پایان شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. البته عمومیت این موضوع از پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد.

علیرضا پیمان پاک با اعلام اینکه در حال حاضر چند مجموعه که مجوز رسمی رمز ارز داشتند به صورت مقدماتی برای خود کالا وارد کرده اند، افزود: اینکه چه کالایی و از کدام کشور بوده به دلیل محرمانه بودن اعلام نخواهد شد اما در مجموع ثبت سفارش واردات به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز انجام شده است.

پیمان پاک اضافه کرد: از پایان شهریورماه آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند، می توانند به صورت عمومی از طریق سامانه به صورت اتوماتیک واردات کالا را انجام دهند.

وی در خصوص واردات خودرو با رمز ارز که در برخی رسانه ها مطرح شد، گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ شود و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه موضوعی مطرح نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.