کد مطلب: ۷۴۳۹۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگترین حملات سایبری حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

بزرگترین حملات سایبری حوزه ارز دیجیتال در سال 2022

همزمان با به پایان رسیدن سال 2022، وسیع‌ترین حملات سایبری حول محور بازار ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین این حملات می‌پردازیم.

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، در گذشته‌ای نه چندان دور هک کردن حساب کاربران چیز زیادی عاید هکر‌ها نمی‌کرد، به طوری که به جز اطلاعات شخصی اعم از عکس‌ها و فیلم ها چیز دیگری نصیب آن‌ها نمی‌شد. اما با گذشت زمان و ظهور فناوری‌هایی همچون پرداخت‌های اینترنتی و ارز دیجیتال، کاربران در مواجهه با این حملات منابع بیشتری برای از دست دادن دارند.

گفتنی است، در برخی موارد حملات سایبری اهداف بزرگ‌تری را نشانه قرار می‌دهند. به فرض مثال به جای حمله به کیف پول ارز دیجیتال یک شخص کل صرافی ارزهای دیجیتال مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. طبق گزارشات به دست آمده در یازده ماه اول سال 2022 هکرها موفق به ربودن بیش از 3 میلیارد دلار از سوی قربانیان شده‌اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته با رشد 50 درصدی روبه‌رو شده است. در ادامه بزرگترین حملات انجام شده در سال 2022 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ورم هول کریپتو بریج، 320 میلیون دلار

ورم هول نام پروتکلی است که به تسهیل انتقال دارایی‌ها از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر کمک می‌کند. هکرها با پیدا کردن ضعف در یکی از قراردادهای هوشمند قادر به جعل و ضرب توکن‌های رمزنگاری شده در این پلتفرم شدند. تخمین زده می‌شود این حمله خسارتی بالغ بر 320 میلیون دلار در ماه فوریه از خود به جا گذاشته است.

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی، 625 میلیون دلار

در ماه مارس، هکرها موفق به ربودن مبلغی بالغ بر 625 میلیون دلار از شبکه رونین شدند. رونین شبکه‌ای مبتنی بر بازی‌های بلاکچین و میزبان بازی معروف اکسی اینفینیتی است.

تیم پشتیبانی اکسی در وبلاگ خود ادعا می‌کند هکر‌ها قادر به سرقت کلیدهای اعتبار سنجی و در نهایت کنترل شبکه رونین شدند. آن‌ها از این روش حدود 173 هزار ارز دیجیتال اتریوم و 25 میلیون یواس‌دی‌سی را از این شبکه خارج کردند که بزرگترین سرقت در سیستم‌های مالی غیرمتمرکز تا به امروز به شمار می‌رود.

بین‌استاک فارمز، 182 میلیون دلار

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پک شیلد در ماه آوریل متوجه حمله سایبری به (بین‌استاک فارمز) شد. بین استاک فارمز یک پروتکل مالی غیر متمرکز با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای دارایی های ارز دیجیتال است. این پلتفرم دارای سیستم مدیریت پروژه است که کاربران با استفاده از آن برای اعمال تغییرات رای می‌دهند. هکر‌ها با سوءاستفاده از این سیستم اکثریت آرا را به دست آورده و با اعمال کد در شبکه موفق شدند دارایی کاربران به ارزش 182میلیون دلار را به کیف پول خود منتقل کنند.

نومد بریج، 190 میلیون دلار

نومد نام یکی از پل‌هایی است که وظیفه اتصال شبکه‌های مختلف بلاکچین را با یکدیگر بر عهده دارد. حمله صورت گرفته به این پل نتیجه وجود خطا در قراردادهای هوشمند این شبکه بود. مهاجمان با پیدا کردن این نقطه ضعف قادر به استخراج 190 میلیون دلار ارز دیجیتال از این شبکه شدند.

هک ارز دیجیتال، نومد

وینترمیوت، 160 میلیون دلار

در ماه سپتامبر پلتفرم وینترمیوت که وظیفه ساخت بازارهای ارز دیجیتال را برعهده داشت، مورد حمله قرار گرفت. طبق اظهارات بنیان‌گذار این پلتفرم هکر‌ها با استفاده از سرویس (پروفنیتی) اقدام به ساخت آدرس‌های بیهوده کردند. مهاجمان با این ترفند موفق به هک کردن رمزهای عبور و در نتیجه خارج کردن 160میلیون دلار دارایی از این شبکه شدند.

اف تی اکس، 400 میلیون دلار

پس از اعلام ورشکستگی صرافی اف تی اکس در ماه نوامبر، داده‌ها خبر از خروج وجوهی بین 370 تا 400 میلیون دلار از این صرافی را دادند. سم بنکمن، بنیانگذار این صرافی ادعا کرد این تخلیه توسط یکی از کارمندان سابق توسط ربودن کلیدهای رمزنگاری شده انجام شده است. بعد از گذشت مدتی فاش شد که تخلیه وجوه با وجود ضعف امنیتی در رمزنگاری کلیدهای خصوصی انجام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.