کد مطلب: ۷۵۶۳۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ضرر ۱۴۱ میلیون دلاری تسلا از نوسانات بیت کوین در سال ۲۰۲۲

ضرر 141 میلیون دلاری تسلا از نوسانات بیت کوین در سال 2022

بر اساس گزارش سالانه تسلا، ارزش دارایی‌های دیجیتال تسلا در سال 2022 برابر با 184 میلیون دلاری بوده است که در مقایسه با رقم 1.26 میلیارد دلار سال گذشته، نشان دهنده کاهش ارزش دارایی‌ها به دلیل ریزش قیمت بیت کوین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرونده شرکت خودروسازی تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد که ارز متعارف بازاری (FMV) بیت کوین‌های نگهداری شده توسط این شرکت در پایان سال 2022 میلادی، برابر با 191 میلیون دلار بوده است. همچنین شرکت ایلان ماسک، ضرر ناپایدار معادل 204 میلیون دلار را به دلیل تغییرات قیمت بیت کوین به ثبت رسانده است.

کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتال تسلا

شرکت خودروهای برقی ایلان ماسک، در تاریخ 31 دسامبر 2022، گزارش سالانه خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تکمیل کرده است. داده‌های این پرونده نشان می‌دهد که ارزش متعارف بازاری موجودی بیت کوین‌های این شرکت در پایان سال 2022 میلادی برابر با 191 میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که ارزش دفتری این دارایی‌ها برابر با 184 میلیون دلار بوده است. در مقایسه با آمارهای سال 2021 این شرکت، ارزش دارایی‌های دیجیتال در پایان سال 2021 برابر با 1.26 میلیارد دلار بوده است که نشان ‌دهنده کاهش ارزش دارایی‌های به دلیل کاهش شدید قیمت بیت کوین در زمستان بازار ارز دیجیتال بوده است.

افزایش دارایی‌های دیجیتال تسلا

پرونده تسلا در میسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین نشان می‌دهد که در سال گذشته، این شرکت خودروسازی تنها مقدار ناچیزی دارایی دیجیتال را خریداری و یا دریافت کرده است که با رقم 1.50 میلیارد دلار سال 2021 غیر قابل مقایسه است.

شرکت ایلان ماسک در سه ماه اول سال 2021، بیش از 1 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد، اما 75 درصد از میزان سرمایه‌گذاری شده را در سه ماه دوم همان سال به فروش رساند. این شرکت برای برخی از محصولات خود، ارز دیجیتال دوج کوین را به عنوان وسیله پرداخت می‌پذیرد اما مقدار درآمد بدست آمده از این طریق نیز در سال گذشته میلادی، ناچیز اعلام شده است.

تسلا و بیت کوین

از زمانی که تسلا، بیت کوین را وارد سیستم مالی خود کرد، تنها یکبار این دارایی‌ را به فروش گذاشته است. این شرکت با فروش 75 درصد از بیت کوین‌های خود،‌ 936 میلیون دلار را به بخش دارایی‌های نقد ترازنامه خود افزود.

در زمان فروش بیت‌کوین‌های تسلا، ایلان ماسک اظهار کرد که نگرانی‌ای از لحاظ نقدینگی تسلا وجود ندارد و ممکن است که تسلا دوباره در آینده به خرید بیت کوین روی آورد. او همچنین افزود که این شرکت ممکن است بر اساس شرایط بازار و نیازهای شرکت، دارایی‌های دیجیتال خود را در زمان‌های مشخصی کاهش و یا افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.