کد مطلب: ۶۸۸۲۹۵

در همایش تکنوبلاک بررسی شد:

رمزارزها در کشور رسمی می‌شوند؟

رمزارزها در کشور رسمی می‌شوند؟

معاون امور دولت گفت: باید به کمک مجلس صنعت رمزارز را به صنعتی رسمی تبدیل کرد و با مقررات گذاری ریسک‌ها را کاهش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رمزارزها در کشور رسمی می‌شوند؟

به نقل از فردای اقتصاد، دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها بحث اصلی کنفرانسی با نام «تکنوبلاک» در تهران بود که در آن فعالان این عرصه، نمایندگان مجلس، شورای شهر و کارشناسانی از کشورهای دیگر از جمله روسیه حضور داشتند.

ایران میزبان نخستین دوره این کنفرانس بود و قرار است دوره‌های بعدی اجلاس در کشورهای روسیه و ترکیه برگزار شود.

مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در سخنانی در این کنفرانس گفت: فناوری بلاکچین برای دو کشور ایران و روسیه که به نظام‌های پرداخت بین‌المللی مثل سوئیفت دسترسی ندارند می‌تواند بسیار موثر باشد.

توانگر با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی مجمع جهانی اقتصاد با توسعه ارزهای دیجیتالی در سراسر جهان شرکت پرداخت‌های مالی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۷ تغییر می‌کند گفت که مجلس ایران می‌خواهد در زمینه به کارگیری فناوری در نهادهای دولتی کشور اجماع رخ دهد.

او گفت که باید با کشورهایی چون روسیه همکاری کنیم و با استفاده از فناوری بلاکچین برای ایجاد رفاه کشورهایمان تلاش کنیم.

ایران به روسیه کمک می‌کند

رضا باقری اصل معاون امور دولت، معتقد است که «به وسیله رمزارزها می‌توان تا حدودی تبعات موضوع تحریم‌ها را رفع کرد. هیچ فناوری‌ای نیست که ایرانیان مشابه آن را ایجاد نکرده باشند. تحریم‌ برای روسیه تجربه تازه‌ایست و ما پلتفرم‌هایمان را در اختیارشان خواهیم گذاشت.» او در ادامه به موضوع ماینینگ هم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که مصوبه مربوطه تصویب شود. باید بتوانیم از فناوری که اقبال عمومی دارد استفاده کنیم.»

ارایه سندهای قانونی کردن رمزارزها به مجلس موضوع دیگری بود که باقری اصل به آنها اشاره کرد و گفت : باید به کمک مجلس صنعت رمزارز را به صنعتی رسمی تبدیل کرد و با مقررات گذاری ریسک‌ها را کاهش داد.

احمد صالحی - نماینده سازمان توسعه تجارت- نیز در این پنل بیان کرد: ما یکی از کشورهایی هستیم که حوزه رمزارز در حوزه تجارت خارجی می‌تواند به ما کمک کند. مسیر در حوزه تجارت خارجی راحت‌تر طی می‌شود و الان در حال اجرا است. ما در دوره‌ای هستیم که بعد از سه دور افزایش نرخ بهره در آمریکا هنوز تورم نزولی نشده است. آمریکا در حال وارد شدن به رکود است.

الکساندر براژینکوف -رییس انجمن بلاکچین روسیه- اظهار کرد: در روسیه صرافی‌هایی وجود دارد، خیلی از صرافی‌هایی که در دنیا وجود دارد، تمایل دارند با جمعیت زیاد روسیه کار کنند. وقتی قانون مد نظر وضع شود، صرافی‌های ما ایجاد خواهند شد و ما می‌توانیم بدون آمریکا مسائل مربوط به صرافی‌های خود را حل کنیم و با کشورهای دوستمان تبادل کنیم. همه تمایل دارند در روسیه این حوزه سریع‌تر قانونی شود و روبل در این صرافی‌ها به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رمزارزهایی هستند که بین بیزنس‌من‌ها برای خرید و فروش استفاده می‌شود و امیدواریم در ایران و روسیه زمینه برای تبادل ایجاد شود. دنیا در حال تغییر است، دولت‌های غربی اقدامات عجیبی درباره روسیه لحاظ کردند که ما می‌توانیم در این زمینه باهم همکاری کنیم. در این زمینه ما می‌توانیم پیشرفت‌های زیادی انجام دهیم و نباید تلاش‌های خود را در پیشرفت در این حوزه متوقف کنیم. ما می‌توانیم از رمزارزها برای تبادل کالا بین کشورهای مختلف استفاده کنیم و اگر رمزارزها را قانونی کنیم، می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.