خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۰۵۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند تغییرات بیت‌کوین/ چه عواملی بر نوسانات بازار ارز دیجیتال موثرند؟

روند تغییرات بیت‌کوین/ چه عواملی بر نوسانات بازار ارز دیجیتال موثرند؟

در بازار‌های مالی تمام افت و خیزهای نمودار قیمتی متاثر از مجموعه عواملی همچون اخبار، عرضه و تقاضا، وضعیت تکنیکالی و… است. امروز روند تغییرات بیت‌کوین چگونه بوده است؟

فرناز حیدری/ به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار‌های مالی تمام افت و خیزهای نمودار قیمتی متاثر از مجموعه عواملی همچون اخبار، عرضه و تقاضا، وضعیت تکنیکالی و… است. بررسی این عوامل می تواند از اساسی‌ترین اقدامات سرمایه‌گذار قبل ورود به بازارها باشد. در زمان زمان نگارش این مطلب (۴تیر ماه) روند کلی بازار رمزارزها از جمله بیت‌کوین رو به افزایش بوده است.

بیت‌کوین

نمای کلی بازار رمزارز و بیت‌کوین/ منبع عکس: coin360

چه عواملی بر نوسانات بازار ارز دیجیتال موثرند؟

در روزهای اخیر اخبار مهمی از پارلمان روسیه،بانک مرکزی اروپا، وزیر سابق دارایی بریتانیا، سازمان نظارت مالی سوییس، رسانه‌های سراسری چین و… منتشر شد که برخی اخبار مثبت و برخی دیگر منفی بوده‌اند و هر یک به مقدار اهمیت خود، بر بازار جهت داده‌اند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در جلسه کمیته امور اقتصادی پارلمان اعلام کرد که ارزهای دیجیتال و دیفای می‌تواند برای ثبات مالی خطرناک باشند. همچنین روزنامه‌ای سراسری در چین مطلبی در رابطه با رسیدن ارزش بیت‌کوین به صفر منتشر کرد که البته تحلیل‌های متفاوتی از این خبر در دست است.

در هیاهوی این اخبار منفی، پالس‌های مثبتی نیز برای دارندگان رمزارزها وجود داشت. از جمله اخبار امیدوارم کننده این بود که وزیر سابق دارایی بریتانیا اعلام کرد در سرمایه‌گذاری در رمزارزها از رقبای خود عقب مانده‌اند. این خبر این ذهنیت را ایجاد می‌کند که بریتانیا احتمالا در بازار رمزارزها فعالیت و سرمایه‌گذاری خود را آغاز می‌کند. همچنین خیز روسیه به سمت قانون‌گذاری در حوزه جلوگیری از مبادلات غیر قانونی دارای موج مثبتی برای دارندگان رمزارز بود.

گذشته از اخبار این حوزه، بررسی وضعیت تکنیکالی دارایی‌ها در بازارهای مالی نیز از متغیرهای مهم قابل بررسی است.

محدوده مهم حمایتی برای بیت‌کوین

بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده حمایتی مهمی قرار دارد. از دست رفتن این حمایت می‌تواند باعث ریزش بیت‌کوین تا ۱۷هزار شود. می‌توان گفت این رمزارز تقریبا از ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ پایین‌تر از ۲۰ هزار تثبیت نشد که نشان‌دهنده اهمیت بالای سطح حمایتی ۲۰ هزار است. همین موضوع باعث ترس و نگرانی شدیدی در سرمایه‌گذاران شده. اما در گیر و دار فروش سرمایه‌گذاران خرد، مهم‌ترین نهنگ‌های بازار رمزارزها در حال افزودن به دارایی‌های خود هستند. تعداد بیت‌کوین‌های هولد شده توسط دارندگان این ارز دیجیتال تا قبل از ریزش‌های اخیر ثابت بود اما هم اکنون در حال افزایش دادن بیت‌کوین‌های خود هستند.

همچنین افراد مشهور و کمپانی‌ها نیز تاثیر بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال دارند که با بلوغ و بزرگ‌تر شدن بازار میزان این تاثیر کاهش می‌یابد. ایلان ماسک در هفته گذشته چند بار در رابطه با ارزهای دیجیتال نظر و حمایت خود را اظهار کرد. او برای مثال مدعی شد: «من هرگز نگفته‌ام که مردم باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های شخصی خودم، تسلا و اسپیس ایکس، ما مقداری بیت‌کوین خریدیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.