فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۰۲۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قابلیت پرداخت مالیات با ارز دیجیتال در برزیل

قابلیت پرداخت مالیات با ارز دیجیتال در برزیل

یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های کشور برزیل در اقدامی نوآورانه، امکان پرداخت مالیات با ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از قانونی شدن استفاده از رمزارزها در پرداخت‌های درون‌ کشوری در برزیل، یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های این کشور خبر از فعال‌شدن قابلیت پرداخت مالیات‌ها به کمک ارزهای دیجیتال داده است .

آغاز پرداخت مالیات با ارز دیجیتال

بانک برزیل (Banco do Brasil) که یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک‌های این کشور است، خبر فعال‌ شدن قابلیت پرداخت مالیات به کمک ارزهای دیجیتال را اعلام کرد . این قابلیت به کمک همکاری بانک برزیل و شرکت استارتاپی ارز دیجیتال برزیلی با نام بیتفی (Bitfy) انجام خواهد شد .

بانک برزیل یکی از حامیان استفاده از رمزارزها در سیستم خود است . این بانک اولین بانک محلی در برزیل بود که در آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی، برای مشتریان خود دسترسی به صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز را ممکن کرد . شرکت‌های بانکی برزیل، بیشترین تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز را به کاربران در تمام آمریکای لاتین ارائه می‌دهند.

همکاری با شرکت استارتاپی برزیل

با همکاری بیتفی ، کاربران در صورت تمایل می‌توانند تحت نظارت این شرکت، مالیات‌های خود با ارز دیجیتال پرداخت کنند و بیتفی به عنوان همکاری جمع‌‌ کننده عمل خواهد کرد . بر اساس خبر اعلام شده، این قابلیت، پرداخت مالیات‌ها را تسهیل خواهد کرد و استفاده ملی از ارزهای دیجیتال را در سطح کشور گسترده‌تر خواهد کرد .

لوکاس شاک ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بیتفی در این‌باره گفت :« اقتصاد جدید دیجیتال، کاتالیزوری برای منافع متعددی در آینده است .»

پروسه پرداخت مالیات با ارز دیجیتال

طبق خبر اعلام‌ شده، کاربران با پروسه ساده‌ای برای پرداخت‌ مالیات خود از این طریق مواجه خواهند شد . پس از پدیدار شدن بارکد مالیاتی و اسکن آن توسط کاربر، میزان مالیات تعیین و پس از تبدیل آن به ارزهای دیجیتال، مبلغ پرداختی مشخص خواهد شد . همچنین به کمک اپلیکیشن Bitfy app ، کاربران می‌توانند رمزارز مورد نظر خود را برای پرداخت مالیات مشخص کنند .

این یکی از اقدامات نوآورانه شهر ریو دو ژانیرو پس از قانونی‌ شدن پرداخت مالیات‌ها در اکتبر ۲۰۲۲ است . در دسامبر ۲۰۲۲، چارچوبی قانونی تدوین شد که بر اساس آن، ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های درون کشور قانونی اعلام شد . این قانون جدید تا جون ۲۰۲۳ در کشور اجرا خواهد شد .

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز دیجیتال بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.