کد مطلب: ۷۵۹۸۰۵

الزام فروش ۷۵ درصد کریپتوهای استخراج شده در قزاقستان

الزام فروش 75 درصد کریپتوهای استخراج شده در قزاقستان

قانون جدیدی که در 6 فوریه توسط رییس جمهور قزاقستان امضا شد، موضع این کشور را در مواجهه با بازار کریپتو تغییر می‌دهد.

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، قزاقستان به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های استخراج رمزارز در جهان، حدود 18 درصد سهم ماینینگ را به خود اختصاص داده است. ارزان بودن انرژی در کنار مزایای دیگر سبب شده تا قزاقستان به یکی از غول‌های صنعت کریپتو در زمینه استخراج تبدیل شود.گرچه بارها دولت این کشور سعی بر محدود کردن استخراج کنندگان داشته، اما همچنان فعالان این حوزه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قزاقستان در برابر بازار کریپتو

در تاریخ 6 فوریه قوانین جدیدی مرتبط به حوزه رمزارز توسط قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان امضاء شد. این قوانین مواضع این کشور را دربرابر عملیات استخراج غیرقانونی و صدور دارایی‌های کریپتو بازنگری می‌کند.

قانون اولی که توسط دولت تصویت شد صدور مجوز برای استخراج دارایی‌های دیجیتال توسط دولت را به یک الزام تبدیل کرد. علاوه بر این، استخراج کنندگان تحت نظارت قوانین موجود مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قرار خواهند گرفت.

قانون دوم دارایی‌های دیجیتال نا‌ایمن که معمولا از طریق عملیات استخراج به‌دست می‌آیند را هدف قرار می‌دهد. برای کاهش احتمال فرار مالیاتی، استخراج کنندگان کریپتو در قزاقستان ملزم به فروش حداقل 75 درصد ارز به‌دست آورده خود از طریق صرافی‌های رمزنگاری خواهند شد. این قانون با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به درآمد استخراج‌کنندگان و استخرها جهت اهداف مالیاتی، از ابتدای سال 2024 تا شروع 2025 اعمال خواهد شد.

تمامی مجوزهای ماینینگ کریپتو در قزاقستان برای دوره‌های محدود سه ساله صادر می‌شوند و بر اساس مالکیت یا عدم مالکیت ماینر توسط استخراج‌کننده متغیر خواهند بود.

کریپتو

رمز ارز رسمی دولت قزاقستان

دولت قزاقستان در کنار معرفی قوانین فوق، پروژه رمزارز رسمی این کشور موسوم به سی‌بی‌دی‌سی را راه اندازی کرد. در گزارشی که به صورت مشترکاً توسط بانک ملی قزاقستان و صرافی بایننس منتشر شد، بریک شولپانکوپوف، مدیر بانک ملی در مورد چشم انداز همکاری بانکداری سنتی و دنیای دیجیتال گفت: در قزاقستان ما همچنین یک پروژه تحقیق و توسعه عملی را آغاز کردیم. این پروژه جهت بررسی چگونگی ارتباط میان دنیای ارزهای دیجیتال و زیرساخت سنتی این کشور کلید خورده است.

همچنین پیش از این در اکتبر 2022 اداره خدمات مالی قزاقستان مجوز دائمی برای مدیریت پلتفرم دارایی‌های دیجیتال به صرافی بایننس اعطا کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.