کد مطلب: ۷۹۲۹۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش کمک‌های بشردوستانه رمزارزی در سال ۲۰۲۲

افزایش کمک‌های بشردوستانه رمزارزی در سال 2022

با وجود زمستان سخت دنیای رمزارز در سال 2022، کمک‌های خیرخواهانه رمزارزی در سال گذشته با رشدی صعودی همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رکورد کمک‌های بشردوستانه به شکل رمزارزها در سال ۲۰۲۲ میلادی با وجود زمستان سخت بازار کریپتو و ورشکستگی‌های زنجیره‌ای شرکت‌های این حوزه، شکسته شد.

بر اساس آمار‌های موجود، به نظر می‌رسد که کمک‌های نقدی و بشردوستانه به کمک استیبل‌کوین‌ها و حتی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) محبوبیت زیادی میان خیرین پیدا کرده است.

تداوم کمک‌های رمزارزی همزمان با زمستان سخت رمزارز

تداوم روند نزولی قیمت‌ ارزهای دیجیتال در تابستان سال ۲۰۲۲، ورشکستگی ناگهانی صرافی بزرگ FTX در نوامبر ۲۰۲۲ و ورشکستگی پی‌ در پی شرکت‌های وابسته به آن، همگی باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال سال سختی را پشت سر بگذارد. با این وجود، به نظر می‌رسد که روند نزولی بازار و شوک‌های وارد شده به آن، آسیبی به کمک‌های خیرخواهانه رمزارزی نرسانده است.

افزایش جذابیت کمک رمزارزی

بسیاری از افراد، کمک‌های رمزارزی را به دلیل مسائل مالیاتی به پول نقد ترجیح می‌دهند. بر اساس ارقام اعلام شده توسط شرکت‌های غیرانتفاعی خیریه رمزارزی، رکورد کمک‌های بشردوستانه شکسته شده است.

همچنین، برای دومین سال متوالی، میزان جستجوی عبارت «اهدای رمزارزی» از عبارت «اهدای سهام» پیشی گرفت. به دلیل افزایش محبوبیت رمزارزها در جهان، در حال حاضر نیمی از برترین خیریه‌های فوربز امکان اهدای کمک‌ توسط رمزارز و NFT را برای خیرین فعال کرده‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی، تنها ۱۹ خیریه از ۱۰۰ خیریه موجود در لیست مجله فوربز، چنین قابلیتی داشتند.

آمار کمک‌های خیرخواهانه رمزارزی در سال 2022

بر اساس گزارش سالانه پلتفرم مشهور خیریه رمزارزی The Giving Block، بیش از 125 میلیون دلار کمک‌های رمزارزی از طریق این پلتفرم اهدا شده است. از این رقم، بیش از 39 میلیون دلار توسط بیت‌کوین، بیش از 44 میلیون دلار توسط اتر و 27 میلیون دلار توسط USDC اهدا شده است میانگین کمک‎‌های رمزارزی معادل 6295 دلار ثبت شده است.

همچنین، بیشترین استیبل‌کوین اهدایی در فرآیند اهدای کمک‌های بشردوستانه، USD کوین بوده است. از مجموع کمک‌های اهدایی به کمک رمزارز به این پلتفرم، 31.7 درصد مربوط به کمک به شهروندان اوکراین به دلیل حمله روسیه بوده است.

این پلتفرم پیش‌بینی می‌کند که کمک‌های رمزارزی در این پلتفرم تا ژانویه 2024، به رقم سالانه یک میلیارد دلار و تا سال 2034 میلادی، به بیش از 10 میلیارد دلار در سال برسد.

همچنین، با زلزله مرگبار ترکیه و سوریه در بهمن سال گذشته، کمک‌های بشردوستانه فراوانی به کمک رمزارزها انجام شد. شرکت‌های متعدد ارز دیجیتال مانند بایننس، تتر، بیت‌فینکس و کوکوین برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه بیش از ۹ میلیون دلار را به شکل ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.