کد مطلب: ۷۷۷۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا اتر در طبقه بندی اوراق بهادار قرار خواهد گرفت؟

آیا اتر در طبقه بندی اوراق بهادار قرار خواهد گرفت؟

اتر (ETH)، توکن بومی بلاکچین اتریوم و دومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازاری بعد از بیت‌کوین است. آیا توکن بومی بلاکچین اتریوم میتواند تبدیل به یک اوراق بهادار جهت سرمایه‌گذاری شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از مرج اتریوم در سال گذشته میلادی و تغییر مدل این شبکه از مکانیسم اثبات کار به اجماع اثبات سهام، بحث‌های مختلفی درباره محسوب کردن اتر به عنوان یک اوراق بهادار مطرح شده است، چرا که با مکانسیم اثبات سهام، کاربران امکان استیک کردن کوین‌های خود را در ازای دریافت پاداش دارند که شباهت‌هایی به طبیعت دریافت سود از طریق اوراق بهادار (Security) را دارد.

اتر به عنوان اوراق بهادار

اتهام جدیدی در روز سه‌شنبه هفته جاری توسط دادستان نیویورک مطرح شده که باعث داغ شدن موضوع محسوب کردن اتر به عنوان اوراق بهادار شده است.

این پرونده جدید علیه صرافی کوکوین (KuCoin) و از طرف لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک باز شده است. طبق اتهامات وارده بر این صرافی متعلق به جمهوری سیشل، کوکوین متهم به فروش اوراق بهادار غیرثبتی شده و اتر نیز جزو همین اوراق محسوب شده است.

این دادستان در بیانه‌ای اظهار کرده است که برخی از ارزهای دیجیتال همچون اتریوم که کالای سرمایه ای محسوب می شوند، باید به ثبت قانونی در نیویورک برسند. مدت زیادی است که اتر به عنوان کالایی سرمایه‌ای توسط تنظیم‌گران ایالتی و فدرالی شناخته می‌شود. تصمیم محسوب کردن اتر به عنوان اوراق بهادر می‌تواند تاثیر بزرگی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

پس از جایگزینی مکانسیم اثبات کار به اجماع اثبات سهام، شبکه اتریوم بر رقابت کامپبوتر‌ها جهت ماینینگ تکیه نمی‌کند و به‌ جای آن به استیکینگ روی آورده است. با این مکانسیتم اثبات جدید، سرمایه‌گذاران می‌توانند اتر‌های خود را در این شبکه استیک کنند (ذخیره و قفل کنند) و در ازای این عمل، پاداشی به شکل بهره دریافت کنند.

دیدگاه دادستان نیویورک

بر اساس پرونده کوکوین در دادگاه نیویورگ، جیمز باور دارد که اتر به دلیل برنامه توزیع زودرس آن و این واقعیت که زیرساخت‌های این شبکه تنها در دست تعداد محدودی از افراد از جمله ویتالیک بوترین است، باید جزو اوراق بهادار محسوب شود.

وی باور دارد که با کنترل این افراد، بخش عمده‌ای از سود رشد شبکه اتریوم و افزایش ارزش اتر به ویتالیک بوترین و همکاران وی می‌رسد. همچنین احتمال می‌رود که بوترین و دستیاران وی در عرضه اولیه (ICO) اتر، مقادیر زیادی از این ارز دیجیتال را دریافت کرده باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.