کد مطلب: ۶۲۶۱۳۳

یک تحلیل عجیب از بیت‌کوین / ارزش واقعی بیت‌کوین چقدر است؟

یک تحلیل عجیب از بیت‌کوین / ارزش واقعی بیت‌کوین چقدر است؟

استراتژیست ارشد بانک بین‌المللی جی‌پی مورگان اعلام کرد، با توجه به نوسان بیت‌کوین در مقایسه با طلا، «ارزش منصفانه» بیت‌کوین حدود ۱۲ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیکولاس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست ارشد بانک بین‌المللی جی‌پی مورگان اعلام کرد، با توجه به نوسان بیت‌کوین در مقایسه با طلا، «ارزش منصفانه» بیت‌کوین حدود ۱۲ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی آن است.

به نقل از بلومبرگ ، بر اساس محاسبات این استراتژیست، با توجه به نوسان چهار برابری پادشاه رمزارزها نسبت به طلا، سطح منصفانه بیت‌کوین حول ۳۸ هزار دلار است. در صورتی که میزان نوسان این ارز دیجیتال به سه برابر طلا کاهش پیدا کند، قیمت منصفانه بیت‌کوین ۵۰ هزار دلار خواهد بود. در حال حاضر بیت‌کوین در بازار در کانال ۴۳ هزار دلاری در حال معامله است و در یک هفته اخیر بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس اعلام این تحلیلگر، بزرگترین چالش پیش‌روی بیت‌کوین نوسان و چرخه رونق و رکود است که مانع از سازگاری بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی می‌شود.

هدف بلندمدت این تحلیلگر جی‌پی مورگان برای بیت‌کوین از ۱۴۶ هزار دلار در سال گذشته به ۱۵۰ هزار دلار افزایش یافته است. البته این پیش‌بینی به این شرط است که در آن ارزش کل بازار بیت‌کوین با کل میزان طلایی که با به صورت خصوصی برای مقاصد سرمایه‌گذاری نگهداری می‌شود، برابر باشد.

تحلیلگران معتقدند اصلاح قیمت بیت‌کوین در ژانویه در مقایسه با مارس سال گذشته چندان سنگین نبوده است. با این وجود سنجه‌هایی نظیر قراردادهای باز بازار آتی و ذخایر صرافی‌ها نشان می‌دهد که در ماه نوامبر افراد بیشتری به جای نوسان‌گیری به دنبال نگهداری رمزارزها در بلندمدت بودند.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسماعیل

    متاسفم برای ایرانی ها که دنبال پول مفت و هدر رفت سرمایه هاشون هستند حداقل پولاتون در بازار مسکن یا بازار کشور خودمون استفاده کنید بیت کوین و ارزهایی که منبع مشخصی ندارند شک نکنید آینده ای سیاه و مبهم خواهند داشت.

  • ناشناس

    این پول قلابی که بهش میگن ارز دیجیتال در واقع قمار احمقهاست و جایگاه ارزشیش همان چند سنت بیشتر نیست.

  • ناشناس

    ارزش بیت کوین بیش ۵۰ هزار دلار است و به زودی این سطح را می بینه
    ۵۲ هزار را