خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۷۸۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استیبل‌کوین جدید USDA

استیبل‌کوین جدید USDA

شبکه کاردانو قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۳، استیبل‌کوین جدیدی با پشتوانه دلار به نام USDA را عرضه کند. این استیل‌کوین بخشی از برنامه جامعه انزنز (Anzens) این شبکه است.

به گزازش تجارت‌نیوز ،‌ شرکت Emurgo، بازوی تجاری شبکه بلاک‌چین کاردانو، به تازگی اعلام کرده است که قصد عرضه استیبل‌کوین جدیدی به نام USDA را تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۲۳ دارد.

استیبل‌کوین جدید USDA

این استیبل‌کوین میخ‌کوب شده (پشتیبانی شده) توسط ارز دلار، توسط شرکت کاردانو (Cardano)، در حال آماده‌سازی برای عرضه در سال ۲۰۲۳ است. USDA در واقع اولین استیبل‌کویل عرضه شده تمام میخکوب شده (پشتیبانی شده) با ارز فیات توسط شبکه کاردانو خواهد بود. ارزش این استیبل‌کوین یک به یک (1:1) با دلار آمریکا خواهد بود.

مدیر فین‌تک شرکت Emurgo این استیبل‌کوین را مرحله‌ای جدید در آینده این شبکه می‌داند. ثبات ارز دلار، کارمزد پایین، امنیت شبکه کاردانو و دوست‌دار محیط زیست بودن از ویژگی‌های اصلی USDA است. Emurgo با همکاری یک شرکت خدمات حوزه قانون‌گذاری مالی، تضمین خواهد کرد که این استیبل‌کوین مطابق قوانین رسمی و قانونی فعالیت کند.

به کمک استیبل‌کوین USDA، کاربران می‌توانند دلار خود را از طریق کارت‌های بانکی به USDA تبدیل کنند و به انتقال یا تبدیل ارز دیجیتال ADA بپردازند. چشم‌انداز آینده این پروژه تبدیل USDA به دیگر استیبل‌کوین‌ها مانند USDT و USDC خواهد بود.

پروژه جامع کاردانو

استیل‌کوین USDA، بخشی از برنامه‌ جامع‌تری به نام انزنز (Anzens) است که توسط کاردانو در حال توسعه است. هدف این پروژه، ایجاد پلی میان دیفای و امور مالی سنتی است. به بیانی دیگر، هدف برنامه Anzens، ارائه محصولات و خدمات مالی به کمک دارایی‌های بر پایه شبکه کاردانو است.

وینیت بووانگیری، مدیر بخش فینتک این شرکت گفت:« اکوسیستم کاردانو با این هدف ساخته شد که برنامه‌های دنیای واقعی را وارد دنیای کریپتو کند و در ایجاد بنیادی برای اقتصاد آینده و نسل بعدی نقش داشته باشد. معرفی این استیبل‌کوین گام بعدی کاردانو در درک آینده اکوسیستم و جامعه کاردانو است.

استیل‌کوین چیست؟

هدف اصلی ساخت استیبل‌کوین‌ها (Stablecoins)، دوری از نوسانات رمزارز‌ها است. این رمزارز‌ها توسط ارز‌های فیات پشتیبانی می‌شوند و تلاش می‌کنند تا ارزش ۱:۱ را با آن ارز‌ها حفظ کنند. کاربرد اصلی استیبل‌کوین‌ها ذخیره ارزش، وسیله مبادله بودن و در واقع نسخه دلاری مبتنی بر شبکه بلاکچین هستند. یکی از مواردی که همیشه مورد سوال سرمایه‌گذاران است، مسئله پشتوانه داشتن استیبل‌کوین‌ها به طور رسمی است که هنوز مشخص نشده است.

279933 261

استیبل‌کوین‌های فراوانی در بازار رمزارز‌ها وجود دارد که معروف‌ترین آنها با بالاترین ارزش بازاری تتر با نماد USDT است. دیگر استیبل‌کوین‌ها مشهور شامل BUSD (دلار بایننس)، USD Coinو TrueUSD هستند. تمامی این استیبل‌کوین‌ها پشتوانه دلاری دارند. پوند بایننس با نماد (BGBP) با پشتوانه پوند انگلیس، یوروی استیبل (EURS) با پشتوانه یورو از دیگر استیبل‌کوین‌ها با پشتوانه غیردلاری هستند.

همچنین دو دسته بندی اصلی برای استیبل‌کوین‌ها وجود دارد که شامل استیبل‌کوین‌های متمرکز و غیرمتمرکز می‌شود. استیبل‌کوین‌های متمرکز، به وسیله یک نهاد متمرکز مدیریت می شوند و پشتوانه آنها ارزها فیات، فلزات و یا یک نوع کالا هستند. استیبل‌کوین‌های غیرمتمرکز توسط هیچ گروه و نهادی مدیریت نمی‌شوند و وسیله یک رمزارز غیر‌متمرکز دیگر حمایت می شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.