خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۰۳۱۴

تجارت‌نیوز در پی حمله یمن به آرامکو گزارش می‌دهد:

سیگنال عربی برای رمزارزها / جنگ نفت، بیت‌کوین را صعودی می‌کند؟

سیگنال عربی برای رمزارزها / جنگ نفت، بیت‌کوین را صعودی می‌کند؟

بیت‌کوین در محدوده مقاومت ۴۵ هزار دلاری خود قرار دارد و مهم‌ترین سوال این است که آیا بیت‌کوین این مقاومت را پشت سر می‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت انرژی عربستان سعودی شب گذشته از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در جده و المختاره در جازان با موشک مورد حمله قرار گرفتند. این اتفاق تاثیر زیادی روی بازارهای جهانی از جمله نفت داشت. آیا بیت‌کوین هم از این واقعه اثر می‌پذیرد؟

نفت ارزان می‌شود؟

عربستان قصد دارد با افزایش تولید، قیمت نفت را کاهش دهد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حمله یمن به آرامکو تخریب زیادی داشته است و افزایش تولید نفت فعلا امکان‌پذیر نیست. با این تفاسیر کاهش قیمت نفت هم خیلی محتمل نیست.

از طرفی «پاول زاوالنی» رئیس کمیته انرژی دومای روسیه اعلام کرد که مسکو برای فروش انرژی به غرب در ازای روبل، طلا، ارزهای ملی کشورهای دوست یا حتی بیت‌کوین آماده است. این در حالیست که کشورهای اروپایی برای کاهش وابستگی به نفت روسیه تلاش می‌کنند.

بیت‌کوین در بحبوحه جنگ نفت

investing.com در رابطه با پذیرش بیت‌کوین از سمت روسیه نوشته است: بعد از حمله به اوکراین عمده صادرات گاز روسیه به چین است و بیت‌کوین در آنجا جایگاهی ندارد. اروپا هم قصد دارد وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. پس این موضوع تاثیر چندانی بر این رمزارز ندارد.

از طرفی افزایش قیمت نفت با حمله یمن به آرامکو هم سیگنالی صعودی برای افزایش تورم است، افزایش تورم هم سیگنالی صعودی برای این رمزارز. البته اکر آمریکا و دولت‌های بزرگ از ابزارهای انقباضی مانند افزایش شدید نرخ بهره برای کنترل تورم استفاده نکنند.

صعود یا ریزش؟

در وهله اول افزایش قیمت نفت بر کل اقتصاد دنیا و قیمت کالاهای اساسی تاثیر دارد و این می‌تواند باعث جهش قیمتی بازارهای مالی شود. اما مهم‌ترین ترسی که برای بازارهای پرریسک وجو دارد استفاده دولت‌ها از بازوهای کنترل تورم است.

جان بولینگر، تحلیلگر مالی ادعا می‌کند اکنون زمان توجه به بیت‌کوین و اتریوم است. او عقیده دارد محدوده ۴۵ هزار دلار یک محور کلیدی برای بیت‌کوین است. این تحلیلگر محدوده ۳۲۰۰ دلار برای اتریوم را هم یک محدوده کلیدی می‌داند.

کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین بتواند محدوده ۴۵ تا ۴۶ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا رشد بیت‌کوین ادامه دارد. اگر هم تقاضا کاهش پیدا کند احتمالا بیت‌کوین تا محدوده حمایت ۴۲ هزار دلار ریزش می‌کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.