کد مطلب: ۶۷۱۱۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت تکنیکالی امروز بیت‌کوین و اتریوم/ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱

وضعیت تکنیکالی امروز بیت‌کوین و اتریوم/ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱

دربازارهای مالی از جمله برای بیت‌کوین و اتریوم، معامله‌گران اهمیت بسیاری برای مفاهیم تکنیکالی و پیش‌بینی‌های آن قائل هستند.

فرناز حیدری/به گزارش از تجارت‌نیوز ، در بازارهای مالی از جمله در مورد بیت‌کوین و اتریوم، معامله‌گران اهمیت بسیاری برای مفاهیم تکنیکالی و پیش‌بینی‌های آن قائل هستند. حمایت‌ها، مقاومت‌ها، الگو ها و… می‌توانند جو روانی مثبت یا منفی را در بازار تلفن کنند.

نمودار قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم یک ساعته، به نظر الگوی مثلث را به پایین شکسته اما هنوز تثبیت نشده است. امکان ادامه تشکیل الگوی مثلث در صورت بازگشت نمودار به بالا وجود دارد.

همچنین ممکن است نمودار وارد حالت تریدینگ رنج شود، به این معنا که قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت فشرده شود.

طبق اصول تکنیکال و روانشناسی بازار، اگر نمودار قیمتی بیت‌کوین نتواند حمایت بیست هزار را حفظ کند امکان خروج هیجانی و تشدید ریزش وجود خواهد داشت. البته این چارت، در محدوده ۱۷ هزار نیز دارای حمایت معتبر است.

بیت‌کوین و اتریوم

تحلیل بیت‌کوین

سیگنال‌های موثر بر بازار بیت‌کوین و اتریوم

باید برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال علاوه بر سطوح، الگوها و روند‌ها اخبار و فاند ها را نیز مورد توجه قرار دهید. چرا که این بازار تاثیر پذیری بالایی از اخبار دارد.

هم اکنون می‌توان ادعا کرد احتمالا نمودار قیمتی بیت‌کوین حمایت ۲۲هزار را از دست داده و در پیش رو حمایت ۲۰ هزار را دارد.

همانطور که می‌دانید حمایت‌ها پس از شکسته شدن تبدیل به مقاومت می‌شوند، بنابراین محدوده ۲۲ هزار را می‌توان مقاومت بعدی بیت در نظر گرفت.

این ارز دیجیتال، حدودا دو سال پیش در نوامبر ۲۰۲۰ تا ۱۷ هزار کاهش پیدا کرد اما پس از آن، شاهد رشد نجومی در قیمت بیت‌کوین بودیم. به نظر می‌رسد بیت‌کوین نزدیک به سطح حمایتی اصلی و کف قیمتی باشد.

همچنین نمودار بیت‌کوین در تایم فریم بالا تر وارد روند رنج شده که در این حالت تصمیم‌گیری قطعی تقریبا امکان‌پذیر نیست.

همینطور در دید کندل استیک در تایم فریم هفتگی، کندل قبلی تقریبا دوجی بوده که نشان از بی‌تصمیمی بازار در هفته گذشته داشت، اما کندل در حال تشکیل این هفته صعودی است. تعداد کندل‌های دوجی در تایم فریم یک ساعته بیشتر است.

وضعیت تکنیکال اتریوم

اتریوم، دومین رمزارز مهم بازار نیز در تایم فریم هفتگی در روند نزولی و در تایم فریم یک ساعته در روند صعودی قرار دارد. به عبارت دیگر افزایش قیمت در تایم فریم کوتاه مدت احتمالا اصلاح قیمتی روند نزولی در تایم فریم بالاتر است.

این ارزدیجیتال با قیمت حدودی هزار و ۲۰۰ دلار در پیش روی خود محدوده حمایتی هزار و پنجاه و محدوده مقاومتی هزار و ۲۷۰ را دارد. احتمال افزایش قیمت تا محدوده هزار و ۳۰۰ برای اتریوم وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.