فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۵۳۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهم‌ترین نهادهای بین‌المللی در حال تدوین چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین نهادهای بین‌المللی در حال تدوین چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال

پس از برگزاری جلسه اعضای گروه G-20، زمان رسمی انتشار اسناد نهادهای پولی و مالی جهان درباره چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال مشخص شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعدادی از مهم‌ترین نهاد‌های پولی جهان از جمله صندوق بین‌‌المللی پول (IMF) قصد ارائه چارچوب قانونی صنعت ارزهای دیجیتال در ماه‌های جولای و سپتامبر را دارند.

کدام نهادها در حال تدوین چارچوب قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال هستند؟

بر اساس اطلاعیه کشورهای گروه G20 در روز 25 فوریه، هیئت ثبات مالی (FSB)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) قصد ارائه نظرات و اسناد پیشنهادی برای چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال را دارند. هدف از این پیشنهادات، تدوین استانداردهای لازم برای چارچوب قانون‌گذاری در این حوزه است.

زمان ارائه پیشنهادات برای تدوین چارچوب قانونی

بر اساس اعلام کشورهای گروه G20، سند خلاصه شده از گفتگو‌ با وزرای اقتصاد و مدیران بانک‌های مرکزی این کشورها توسط هیئت ثبات مالی در ماه جولای سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. این پیشنهادات به تنظیم‌گری و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها و فعالیت این بازار خواهند پرداخت.

سند پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی

در کنار سند توصیه‌ای ماه جولای، سند دیگری که به صورت مشترک توسط صندوق بین‌المللی پول و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی نیز در سپتامبر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. در این سند، چشم‌اندازهای اقتصاد کلان و تنظیم‌گری دارایی‌های رمزارزی بررسی خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام کشورهای گروه G20، صندوق بین‌المللی پول گزارشی تحت عنوان «کاربردهای کلان مالی انطباق وسیع رمزارز ملی (CBDC)» را در ماه سپتامبر سال جاری منتشر خواهد کرد.

اضافه بر گزارش‌های مذکور، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی قصد دارد گزارش خود را تحت عنوان مشکلات نظری و تحلیلی و راهبردهای کاهش ریسک دارایی‌های رمزارزی را منتشر کند. تاکنون زمانی برای انتشار این گزارش مشخص نشده است.

پوستر گروه کشورهای 20 برای تصمیمات رمزارز

آخرین جلسه گروه G-20

اعلامیه گروه G-20 درباره اسناد مذکور دو روز پس از جدیدترین جلسه آنها در شهر بنگلور هند منتشر شد. این اولین جلسه این گروه است که تحت ریاست کشور هند در این گروه برگزار شده است. در این جلسه مسائلی از نظیر بررسی ثبات مالی و اولویت‌های قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بررسی شده است. این گروه متشکل از بیست اقتصاد بزرگ جهان از جمله اتحادیه اروپا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و چین است.

برای اطلاعات بیشتر درباره تصمیمات گروه G-20، گزارش کشور‌های گروه ۲۰، قوانین و استاندارد‌های رمزارز را تدوین خواهند کرد را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.