کد مطلب: ۷۳۵۵۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توصیه کوین بیس برای فروش تتر‌های کاربران

توصیه کوین بیس برای فروش تتر‌های کاربران

صرافی رمزارز کوین بیس، به دنبال تبلیغ استیبل‌کوین بومی خود، به کاربران پیشنهاد داده است تا تتر‌های خود را به USDC تبدیل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی مشهور رمزارزی، کوین‌بیس (Coinbase) ، به کاربران این صرافی توصیه کرد که تتر‌های خود را سریع‌تر بفروشند و آنها را با استیبل‌کوین‌های دیگر جایگزین کنند.

اقدام جدید کوین بیس

کوین بیس در جدید‌ترین اقدام خود، نرخ‌های تبدیل (conversion fee) را برای کاربرانی که حاضر باشند در استیل‌کوینی قابل اعتماد مانند USDC سرمایه‌گذاری کنند را حذف می‌کند . این صرافی اعلام کرد :« پس از اتفاقات چند هفته گذشته و اعتبارسنجی تعدادی از استیبل‌کوین‌ها، ما تصمیم گرفتیم که به سمت استیبل‌کوین‌های امن حرکت کنیم . بر باور ما، استیبل‌کوین USDC قابل اعتماد و شناخته شده است . کوین بیس از امروز، هزینه‌های تبدیل تتر (USDT) به USDC را برای مشتریان خرده‌ فروش حذف کرده است .

حذف پشتیبانی از تتر

یکی از دلایل سیاست جدید کوین بیس این است که این صرافی، هم بنیا‌ن‌گذار پروژه استیبل‌کوین USDC است . داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که استیبل‌کوین تتر، سومین ارز دیجیتال مورد مبادله در کوین‌بیس است و حدود ۵ درصد از حجم معاملات این صرافی را تشکیل می‌دهد .

استیبل‌کوین تتر

چند روز پس از بحران صرافی FTX ، استیبل‌کوین تتر از حالت میخکوب شده ۱ : ۱ دلاری خود خارج شد و با قیمت ۰ . ۹۳ دلار معامله شد . با وجود اینکه اکثر استیبل‌کوین‌ها نیز چنین کاهش قیمتی را تجربه کردند، اما به قیمت برابر خود با دلار بازگشتند . داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که تتر هنوز هم گاهی در هنگام مبادله با برخی ارز‌های دیجیتال در صرافی بایننس با قیمت ۰ . ۹۹ دلار معامله می‌شود .

سیاست‌ مشابه دیگر صرافی‌ها

صرافی کوین بیس تنها صرافی رمزارزی نیست که به چنین اقدامی برای افزایش تقاضای استیبل‌کوین بومی خود کرده است . صرافی مشهور بایننس نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد که دیگر از استیبل‌کوین USDC پشتیبانی نخواهد کرد . این صرافی سه استیبل‌کوین رقیب خود یعنی USDC ، USDP و TUSD را از پشتیبانی خود حذف نمود و دارایی‌های کاربران از این سه کوین‌ها را به استیبل‌کوین بومی خود یعنی BUSD به صورت اتوماتیک تبدیل کرد .

مقایسه چند استیبل‌کوین‌

در زمان نگارش این مطلب، تتر (USDT) اولین استیبل‌کوین جهان و سومین رمزارز جهان از لحاظ ارزش بازاری است . USDC در رتبه دوم استیبل‌کوین‌های جهان و رتبه پنجم از لحاظ ارزش بازاری در میان دیگر رمزارزهای جهان قرار دارد . بایننس کوین (BUSD) بعد از USDC و در رتبه سوم استیبل‌کوین‌ها و رتبه ششم از لحاظ ارزش بازاری در لیست رمزارزهای جهان قرار دارد . هر سه این استیبل‌کوین‌ها با قیمت یک دلار معامله می‌شوند .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.