کد مطلب: ۷۳۸۹۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا سم بنکمن محکوم به ۱۱۵ سال زندان می‌شود؟

آیا سم بنکمن محکوم به ۱۱۵ سال زندان می‌شود؟

هفته گذشته، سم بنکمن توسط پلیس باهاما و با حکم دادگستری آمریکا دستگیر شد و بنظر می‌رسد که در صورت اثبات مجرم بودن او در هشت پرونده کلاه‌برداری، به 115 سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزاش تجارت‌نیوز ، سم بنکمن، مدیرعامل سابق صرافی FTX که به تازگی در کشور باهاما دستگیر شده است، در تلاش است تا با قرار دادن وثیقه خود را از بند زندان آزاد کند. از طرفی، سخنگوی سابق صرافی FTX، حمایت خود از سم بنکمن را در مقابل مجلس سنای آمریکا اعلام کرد.

حکم زندان سم بنکمن

سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، هفته گذشته توسط پلیس سلطنتی باهاما به جرم کلاه‌برداری و پولشویی دستگیر شد. این دستگیری به درخواست دولت آمریکا و به جرم هشت مورد کلاه‌برداری انجام شده است. بنظر می‌رسد که این شخص تا ماه فوریه ۲۰۲۳ در حبس نزد پلیس باهاما خواهد ماند.

سم بنکمن یک بار درخواست خود آزادی به قید وثیقه را برای دادگاه باهاما ارسال کرده است، اما با درخواست وی موافقت نشده است. بنظر می‌رسد که سم بنکمن برای دومین بار، درخواست دیگری برای آزادی به قید وثیقه را ارسال کرده است. اگر اتهامات وارده بر سم بنکمن در دادگاه اثبات شود، او ممکن است به ۱۱۵ سال حبس محکوم شود، اما کارشناسان حقوقی باور دارند که این پرونده، جنبه‌های متفاوتی دارد و نمی‌توان درباره آن به راحتی اظهار نظر کرد.

دستگیری سم بنکمن، زندگی حرفه‌ای مادر و پدر وی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. مادر و پدر بنکمن هر دو جزو اساتید رشته حقوق دانشگاه استنفورد هستند، اما بعد از دستگیری پسرشان، کلاس‌های آنها در دانشگاه لغو شده است.

حمایت کوین اولیری از سم بنکمن

کوین اولیری، کارآفرین کانادایی و یکی از سرمایه‌گذاران مسابقه شارک تنک، یکی از سفیرهای صرافی FTX بوده که برای این ایفای این وظیفه از صرافی FTX دستمزد دریافت می‌کرده است. او در جلسه کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا برای پاسخگویی درباره این پرونده حاضر شد. اولیری اظهار کرد:« صرافی FTX و بایننس همواره با یکدیگر در حال جنگ بودند. صرافی بایننس باعث شد که صرافی FTX از صنعت خارج شود.»

بنظر می‌رسد که صرافی بایننس، حدود ۲۰٪ درصد از سهام FTX را در اختیار داشته است. طبق گفته اولیری، هر بار که FTX تلاش کرده است تا مجوز قانونی برای صرافی دریافت کند، بایننس و مدیرعامل آن مانع پیش ‌رفتن روند دریافت مجوز می‌شدند، چرا که داده‌های مورد نیاز جهت دریافت مجوز را در اختیار نهاد‌های قانونی قرار نمی‌دادند. اولیری همچنان اظهار کرد که سم بنکمن تلاش کرده است که با پرداخت ۳ میلیارد دلار، سهام بایننس را در صرافی FTX خریداری کند.

حمایت کوین اولیری از سم بنکمن

طبق اطلاعات جدید منتشر شده، کوین اولیری برای سفیر و سخنگو بودن FTX، حدود ۱۵ میلیون دلار از این صرافی دستمزد دریافت کرده است. کوین اولیری در جلسه کمیته سنای آمریکا به هیچ عنوان به اتهامات پولشویی و کلاه‌برداری سم بنکمن اشاره‌ نکرد و باور دارد که بنکمن یکی از بهترین معامله‌گران دنیای کریپتو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.