کد مطلب: ۷۲۸۹۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برد عربستان و رشد ۵۰ درصدی توکن هواداری آن

برد عربستان و رشد ۵۰ درصدی توکن هواداری آن

با باخت آرژانتین در مقابل عربستان، توکن هواداری تیم آرژانتین سقوط قیمتی را تجربه کرده است. از طرفی حجم معاملات کلکسیون ان‌اف‌تی مرتبط با تیم ملی عربستان پس از این بازی روند صعودی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از برد عربستان مقابل آرژانتین در روز گذشته، قیمت کلکسیون ان‌اف‌تی The Saudis رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است. در مقابل، پس از باخت ناباورانه آرژانتین، قیمت توکن هواداری این تیم نیز سقوط قیمتی را تجربه کرد.

قیمت توکن‌های هواداری آرژانتین

توکن‌های هواداری (فن‌توکن‌ها) دسته‌ای از ارز‌های دیجیتال هستند که اکثرا توسط طرفداران تیم‌های ورزشی خریداری می‌شوند. توکن‌های هواداری ادعا دارند که حق رای در تصمیمات مهم تیم آن توکن را برای خریدار توکن فراهم می‌کنند.

قیمت توکن آرژانتین بعد از برد عربستان

کاهش 21 درصدی قیمت توکن هواداری آٰرژانتین پس از باخت مقابل عربستان ( منبع: CoinMarketCap )

تیم آرژانتین نیز دارای این نوع توکن‌ها با نام ARG است که بر بستر ERC-20 قرار دارد. همزمان با نتیجه شوکه کننده برد ۲-۱ عربستان در مقابل آرژانتین در بازی روز گذشته، قیمت توکن هواداری آرژانتین که ساعاتی پیش از بازی با قیمت حدودی ۷.۳۰ دلار در بازار معامله می‌شد، بیش از ۳۰ درصد کاهش قیمت داشت و به ۴.۹۶ دلار رسید.

پس از بازی، قیمت این توکن هواداری افزایش پیدا کرد و به حدود ۵.۳۰ دلار رسید. برخی از فعالان بازار برای کسب سود از برنامه‌های ورزشی و یا دیگر اتفاقات مهم جهان که بازار رمزارز‌ را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، چندین هفته پیش از تاریخ آن رویداد، اقدام به خرید رمزارز مرتبط با آن مسابقه را می‌کنند. معامله‌گران با این روش، می‌توانند از افزایش قیمت آن رمزارز سود کسب کنند. توکن‌های طرفداری حاضر در مسابقات جام جهانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

کلکسیون‌ ان‌اف‌تی عربستان

قیمت کلکسیونی تحت عنوان The Saudis که بر پایه اتریوم است، توانست پس از نتیجه بازی روز گذشته میان آرژانتین و عربستان بیش از ۵۰ درصد رشد پیدا کند. این کلکسیون که در مرداد سال جاری عرضه شده است، از لحاظ حجم معاملات در طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۹۹۰ درصد رشد داشته است. کلکسیون The Saudis شامل ۵۵۵۵ اثر دیجیتالی مینت شده ان‌اف‌تی است و در حال حاضر کف قیمتی آن برابر با ۲۶۱ دلار است. پس از برد عربستان، ۵۲ اثر دیجیتال از این کلکسیون به فروش رفت.

قیمت کلکسیون عربستان پس از برد این کشور

آنالیز کلکسیون ان‌اف‌تی Saudis (منبع Opensea)

رمزارز چیلیز

یکی از معروف‌ترین رمزارز‌های حوزه ورزش، ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) است که در توکن سازی برای سرگرمی‌های ورزشی کاربرد دارد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بر بستر ERC-20 عرضه شده است. این توکن به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌های مورد نظر خود را در بازار Chiliz Socios خریداری کنند. پلتفرم Socios.com به طرفداران این امکان را می‌دهد که NFT‌هایی را خریداری کنند که مربوط به برند یا تیم خاص ورزشی است. Socios در واقع محیطی برای برای معاملات توکن‌های طرفداری است. رمزارز چیلیز یک هفته مانده به شروع مسابقات جام جهانی، رشد قیمتی ۳۹ درصدی را تجربه کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.