کد مطلب: ۷۹۴۱۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت بیت کوین همزمان با افزایش ۳۵ درصدی دوج کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین همزمان با افزایش 35 درصدی دوج کوین

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال برخلاف فراز و نشیب‌های اخیر، اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد. این روند ممکن است به بهبود اقتصاد جهانی و کاهش نرخ تورم نسبت داده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی را به ثبت رسانده و بسیاری از معامله‌گران نسبت به آن احساس مثبتی داشته‌اند. بیت کوین، باارزش ترین ارز دیجیتال بازار، در سال جاری تقریباً 70 درصد افزایش را تجربه کرده است و در حال حاضر بیش از 28 هزار دلار ارزش دارد.

این ارز دیجیتال در ماه مارس شاهد افزایش حدود 20 درصدی بود که بزرگترین افزایش از ژانویه 2023 محسوب می‌شود. اکنون، ارزش بازار جهانی کریپتو نیز 1.17 تریلیون دلار است که 1.09 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش داشته است.

با این حال، افزایش فعلی در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به بحران جاری بانکی نسبت داد، که باعث شده فدرال رزرو از افزایش شدید نرخ‌ها عقب نشینی کند.

وقتی نرخ بهره بالاست، سرمایه‌گذاران تمایل دارند از دارایی‌های پر ریسک مانند ارزهای دیجیتال اجتناب کنند. با این حال، با کاهش نرخ بهره، افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری در بیت کوین تمایل پیدا می‌کنند.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران تمایل دارند در مواقع عدم اطمینان مالی یا بی‌ثباتی در بانکداری سنتی به جایگزین‌هایی مانند ارزهای دیجیتال روی آورند تا امنیت و ثبات مالی خود را تضمین کنند.

ارزهای دیجیتال برای مردم جایگزینی برای سیستم بانکداری سنتی جهت حفظ استقلال مالی آن‌ها است.

به‌روزرسانی توییتر ایلان ماسک و افزایش دوج کوین

دوج کوین (DOGE) به لطف به روز رسانی در پروفایل توییتر ایلان ماسک، بار دیگر افزایش قیمت را تجربه کرد. این میلیاردر فناوری تصویر پروفایل خود را به شیبا اینو تغییر داد، نژاد سگی که الهام بخش ایجاد این ارز دیجیتال مبتنی بر میم بود.

در نتیجه این حمایت، قیمت این ارز دیجیتال تا 35 درصد افزایش یافت و باعث ایجاد سر و صدا در جامعه ارز دیجیتال شد.

این اولین بار نیست که ماسک از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی خود بر ارزش دوج کوین تأثیر می‌گذارد، توییت‌ها و نظرات او در مورد دارایی دیجیتال اغلب باعث تغییرات قیمت قابل توجهی می‌شوند.

ارتقای شانگهای اتریوم

از سوی دیگر، اتریوم در حال تغییر مکانیسم جدید اثبات سهام است که شبکه را ایمن‌تر، سریع‌تر و قادر به پردازش تراکنش‌های بیشتری می‌کند. این ارتقا، «ارتقای شانگهای» نام دارد و روش اتریوم برای تأیید تراکنش‌ها را از مصرف مقدار زیادی برق به استفاده از مقداری که کاربران اتریوم دارند تغییر می‌دهد.

بنابراین، این تغییر برای محیط زیست بهتر است و استفاده از اتریوم را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

شاخص‌های اقتصادی و عوامل کلان

در این هفته، سرمایه‌گذاران توجه زیادی به انتشارات اقتصادی ایالات متحده دارند و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تمرکز اصلی آن‌ها خواهد بود. معامله‌گران به دنبال هرگونه نشانه‌ای از ضعف بازار کار هستند که می‌تواند بر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

این داده‌های دریافتی، معامله‌گران را ترغیب می‌کند تا از معاملات تهاجمی اجتناب کنند. در همین حال، تورم، بی‌ثباتی مالی و تغییرات نظارتی ممکن است بر بازار بیت کوین تأثیر بگذارند و نوسانات عمده قیمت را به همراه داشته باشند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین اکنون شتاب صعودی گرفته و از سطح 28 هزار دلار عبور کرده است. در صورتی که قیمت بتواند از سطح مقاومت 28 هزار و 500 دلار بالاتر رود، سطوح 28 هزار و 800 و سپس 29 هزار دلار اهداف بعدی قیمت هستند.

مقاومت فوری این ارز دیجیتال اکنون در اطراف سطح 28 هزار و 500 دلار، نزدیک به سطح 23.6 درصد فیبوناچی قرار دارد. مقاومت کلیدی بعدی نیز در اطراف منطقه 28,875 دلار است.

اگر قیمت بیت کوین نتواند از مقاومت سطح 28 هزار و 100 دلاری به طور کامل عبور کند، ممکن است اصلاح دیگری را آغاز کند.

پشتیبانی نزولی فوری قیمت در محدوده 27 هزار و 600 دلار است. حمایت اصلی بیت کوین نیز در زیر و نزدیک به منطقه 27 هزار و 500 دلاری قرار دارد. اگر قیمت به زیر این سطح سقوط کند، حمایت بعدی در حدود سطح 27 هزار دلار قرار دارد که در زیر آن سطح 26 هزار و 600 دلار سطح مهم بعدی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.