کد مطلب: ۶۸۵۳۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق بازار کریپتو با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول

رونق بازار کریپتو با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد جهانی خود را برای سال جاری و سال آینده کاهش داد. پس از آن بیت‌کوین به سرعت به بالای ۲۱۰۰۰ دلار رسید. باید دید آمدن این خبر می‌تواند روند بازار کریپتو را صعودی کند؟

گزارش تجارت‌نیوز : صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد جهانی خود را برای سال جاری و سال آینده کاهش داد و همچنین هشدار داد که اقتصاد جهانی ممکن است به زودی در آستانه یک رکود آشکار قرار گیرد. پس از انتشار این خبر، بازار کریپتو جان تازه گرفت. در حال حاضر بیت‌کوین بالای سطح ۲۱هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارد.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد که سه اقتصاد بزرگ جهان، ایالات متحده، چین و منطقه یورو همگی در حال متوقف شدن هستند.

این نهاد بین‌المللی، مهمترین دلایل شرایط کنونی اقتصاد دنیا را ناشی ازاختلالات زنجیره تامین به دلیل شیوع کووید-۱۹ در چین، ادامه جو منفی جنگ در اوکراین و تورم جهانی بالاتر از حد انتظار دانست.

دستورالعمل به‌روزشده صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳٫۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ تنها ۲٫۹ درصد رشد را تجربه کند. این اعداد نسبت به پیش‌بینی‌‌های قبلی صندوق کاهش داشته‌است.

اندرو سالیوان، تحلیلگر بازار و کارگزار سابق سهام در مصاحبه ای بیان داشت: صندوق بین‌المللی پول به طور مداوم پیش‌بینی‌های خود را نسبت به رشد جهانی اقتصاد کاهش داده است. این موضوع به نوعی احتمال می‌دهد که این صندوق احتمال افزایش خطر رکود اقتصادی را در آینده پیش‌بینی کرده است.

تاثیر مثبت پیش‌بینی جدید بر بازار کریپتو

این خبر پس از انتشار واکنش مثبت معامله‌گران بازار کریپتو را در پی داشت. در ادامه نیز بیت‌کوین توانست از مقاومت ۲۱هزار و ۲۰۰دلاری خود عبور کند.

این شرایط اگر تحت تاثیر متغیر دیگری قرار نگیرد، می‌تواند روند نزولی اخیر بیت‌کوین را تغییر دهد. فعالان بازار نیز پیشنهاد می‌دهند تا چند روز پس از انتشار این خبر باد صبر کرد تا دید در میان مدت واکنش سرمایه‌گذاران چه خواهد بود.

شاخص Fear & Greed بیت‌کوین

شاخص Fear & Greed بیت‌کوین، Lookintobitcoin

شاخص ترس و طمع

در ادامه بازگشت بیت‌کوین، شاخص ترس و طمع این رمزارز نیز شرایط آرام‌تری را نسبت به روزهای قبل تفسیر می‌کند.

این شاخص نسبت به روز قبل خود دو واحد رشد داشته است که این میزان در صورت آرام ماندن شرایط احتمال افزایش بیشتر نیز دارد. گفتنی است شرایط سنتیمنت بازار همچنان در سطح ترس قرار گرفته است و چیزی حدود سه واحد با ترس مطلق فاصله دارد. باید دید که آیا در آینده شرایط به نفع بیت‌کوین تغییر می‌کند یا خیر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.