خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۳۸۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی جمینای (Gemini) به دنبال بازیابی ۹۰۰ میلیون دلار خود

صرافی جمینای (Gemini) به دنبال بازیابی 900 میلیون دلار خود

صرافی ارزهای دیجیتال جمینی در تلاش است تا 900 میلیون دلاری را که به عنوان وام به کارگزار ارزهای دیجیتال جنسیس و شرکت مادر آن، گروه ارز دیجیتال(DCG)، پرداخت کرده بود، پس بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش فایننشال تایمز، صرافی رمزنگاری دوقلوهای Winklevoss (جمینای یا Gemini) به دنبال بازیابی دارایی خود پس از شکست شرکت جنسیس در ماه اخیر هستند.

بری سیلبرت، موسس DCG (شرکت مادر جنسیس)، ماه گذشته در نامه‌ای به سهامداران گفت که این شرکت 575 میلیون دلار به جنسیس گلوبال کپیتال، بازوی وام دهنده جنسیس، بدهکار است. این وام که در ماه مه 2023 سررسید شده بود، برای «تامین مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری» و بازخرید سهام از سهامداران غیرکارمند استفاده شد.

صرافی جمینی، جمینای

جنسیس در یک سری توییت فاش کرد که با این صرافی ارز دیجیتال همکاری کرده است تا به تفکیک و کاهش ریسک سهامداران ادامه دهد. DCG در آن زمان گفته بود: تعهدات مشخصی از Genesis مربوط به طرف مقابل را به عهده گرفته است تا اطمینان حاصل کند که سرمایه لازم برای فعالیت و توسعه کسب و کار خود را در بلندمدت داشته باشد.

صرافی جمینای در حال حاضر یک کمیته شامل طلبکاران اصلی را در تلاش برای بازپرداخت وجوه خود از جنسیس و شرکت مادر آن، DCG، تشکیل داده است.

آیا Genesis نیز مانند صرافی FTX دچار مشکل می‌شود؟

در پی سقوط صرافی FTX، شرکت Genesis Global Trading اعلام کرد که به طور موقت بازخرید و دریافت وام‌های جدید را به حالت تعلیق در می‌آورد. گفتنی است، جنسیس در بیانیه‌ای در توییتر خود گفت که «درخواست‌های برداشت غیرعادی» از «نقدینگی فعلی» فراتر رفته است.

نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داد که این شرکت همچنین بانک سرمایه‌گذاری Moelis & Company را برای بررسی گزینه‌هایی از جمله ورشکستگی احتمالی خود استخدام کرده است.

علاوه بر این، Grayscale، یکی از زیرمجموعه‌های گروه ارز دیجیتال (DCG)، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، از به اشتراک گذاشتن اسناد اثبات ذخیره خود خودداری کرده است. این اقدام گمانه زنی‌ها را در مورد سلامت مالی این شرکت نیز برانگیخته است.

برخلاف تمام شواهدی که به مشکلات DCG اشاره می‌کنند، سیلبرت در نامه ماه گذشته خود سعی کرد به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که اکثر نهادهای آن طبق روال همیشگی خود کار می‌کنند. او حتی گفت که آنها در حال افزایش 800 میلیون دلار درآمد در سال جاری هستند که تنها 25 میلیون دلار سرمایه اولیه از زمان شروع کار جمع آوری شده است.

این شرکت در ادامه گزارش‌های خود افزود: DCG همچنان پیشرو در این صنعت خواهد ماند و به ماموریت بلندمدت خود برای تسریع در توسعه یک سیستم مالی بهتر در بازار متعهد خواهد بود. این شرکت در ادامه افزود: ما زمستان‌های بازارهای قبلی را پشت سر گذاشته‌ایم. اگرچه ممکن است این زمستان شدیدتر باشد، اما در مجموع قوی‌تر از آن بیرون خواهیم آمد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.