خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۳۱۴۰

چرا بیت‌کوین ریخت؟ / سقوط آزاد بازار ارزهای دیجیتال

چرا بیت‌کوین ریخت؟ / سقوط آزاد بازار ارزهای دیجیتال

در جریان معاملات بازار رمزارزها قیمت بیت‌کوین با سقوط ازاد به محدوده ۴۳ هزار دلاری رسید. این کمترین قیمت بیت‌کوین در دو ماه اخیر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات بازار رمزارزها قیمت بیت‌کوین با سقوط ازاد به محدوده ۴۳ هزار دلاری رسید. این کمترین قیمت بیت‌کوین در دو ماه اخیر بوده است. البته تنها بیت‌کوین نبود که با افت شدید مواجه شد. بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد سقوط داشته که بخش عمده‌ای از آن در دو ساعت اخیر بوده است.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۴۶ هزار دلاری و اتریوم در کانال ۳۷۰۰ دلاری معامله می‌شود. بایننس و سولانا هم به ترتیب ۱۸ و ۲۱ درصد افت قیمت داشتند. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۸ میلیارد دلار معامله در بازار انجام شده است.

414

تحلیلگران بازارهای خارجی معتقدند سقوط اخیر بازار به دلیل ترس‌ بازارهای جهانی از شیوع سویه جدید اومیکرون در جهان بوده است. این در حالی است که بازار سهام آمریکا در یک هفته گذشته تحت فشار بوده و این فشار حالا به بازار رمزارزها سرریز کرده است. با این سقوط قیمت بیت‌کوین برای نخستین بار در دو ماه اخیر ارزش بازار بیت‌کوین به زیر یک هزار میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمار بای‌بیت، بازار بیت‌کوین در چند ساعت گذشته شاهد لیکوئید شدن بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار بوده است.

یکی دیگر از دلایل نزولی دو ماهه بیت کوین را می توان به مقاومت رگولاتورهای ایالات متحده نسبت داد که از مدیران عامل صرافی‎‌های رمزنگاری برجسته از جمله FTX و Binance US برای استماع در مورد دارایی‌های ارزهای دیجیتال دعوت به عمل آورده‌اند.

علاوه بر این نشانه‌هایی از اصلاح قیمتی از سوی فعالیت صرافی‌ها هم به چشم می‌خورد. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌داد که پول ورودی به بیت‌کوین به تدریج نسبت به پول خروجی از صرافی‌ها بیشتر شده است.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران ۱۹

    ریسگه دیگه ضرر هم توشه اگه همش سود باشه خب همه میان میخرن

  • ناشناس

    ایلان ماسک هفته گذشته از لیکوءید شدن رمزارزها کفته بود ولی کیه که باور کنه

  • Amir mohammad

    کاش حداقل توی تیمشون یک تحلیلگر درست حسابی داشتن این حرف بزنن،سقوط ازاد؟اصن میفهمین چی میگین؟ما هنوز پایین کف قبلی نزدیم بعد میگی سقوط ازاد؟هنوز فرق اصلاح و ریزش نمیدونن بعد میان حرف میزنن متاسفم واقعا

  • Arash

    دیگر نام غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال بی مفهوم شده. وقتی زمام امور از دست کاربران و عرضه و تقاضا ربوده شده و در چنگ صرافیها گرفتار شده اند باید گفت ارزهای دیجیتال متمرکز در صرافی ها و نه غیرمتمرکز؛ وقتی یک استیبل کوین مثل تتر که برای نوسان گیری هست،خودش تا +_۶ درصد یعنی ۱۲ درصد تلورانس دارد که بیش از +-نیم درصد نباید نوسان داشته باشد،نقشه های شوم صرافی ها مشخص هست؛ قیمتها را تا می توانند پایین می کشند و اندک اندک بالا می کشند تا آمار معاملات و جذب سپرده و در پی آن میزان کارمزد دریافتی افزایش یابد؛ شاید پربیراه نگوییم که درآمد کارمزد صرافی ها از این اعمال غیرانسانی بیش از سودمعاملات تمام رمزارزها در یک صرافی هست…..با این کارهایشان خیلی ها که سرمایه های خرد داشتند و آدمهای ناوارد هم نبودند ورشکست شدند؛ چطور ممکن هست همه ارزها باهم پایین بیایند و همه با هم بالا بروند……چیزی جز دست بردن در نمودارها و هدفمند بالا و پایین کردن سفارشات نیست…..والسلام….ببخشید از اطاله کلام دوستان عزیز

    • ناشناس

      دقیقا همینطوره که گفتی

    • امین

      نکشیمون استاد. تتر بر پایه‌ی دلاره. دلار هم جهت اطلاع شاخص داره تو بازار فارکس و دقیقا بالا پایین میشه. پس نتیجه میگیریم بیا پایین بچه سرمون درد گرفت.

    • ناشناس

      سلام آرش جان ممنون حرف دل منو زدی

  • ناشناس

    اینقدر تحقیق میکنید اذیت نشید
    گونه جدید کرونا خیلی وقته اومده اگه قرار به ریختن بود خیلی وقت پیش ریخته بود
    ریزش امروز بخاطر اخبار اورگرند بود

  • امین

    یعنی تو حسرت موندم یکبار ببینم اشتباه تایپی نداشته باشین، حداقل تیترها دیگه باید درست باشه. مترجم‌هاتونم در حد گوگل، ترجمه و درک مطلب ادا میکنن . پول ورودی به صرافی بیشتر بشه یعنی دارن خرید میکنن نه فروش! بچه بیا پایین ترجمه نکن lol.

  • ناشناس

    عجیبه اینهمه دلیل نوشتید دلیل اصلی رو ننوشید. الان زمان حسابرسی و پرداخت مالیات هست و شرکتهای بزرگ نقدینگی مربوط به مالیات رو در بازار کریپتو به جریان انداخته بودند که الان دارند میکشن بیرون

  • سعید

    بازار همینه هم سود داره هم ضرر همش که نباید پشت سر هم سود کنید. هر سریع هم که ریزش داره دوباره بعد یه مدت بالا می‌ره. چند ماه پیش یادتون نره بیت کوین از چه قیمت بالایی اومد به چه قیمت پایینی رسید یعنی حدود 70 درصد ریزش ولی چی شد همچین رفت بالا که همه مونده بودن. فقط نگه دارین زود نفروشین اگه رو ضررین

  • احمد

    نترسین وخوب از داشته هاتون مواظب باشین اینا سیاست های کل کشورهاست تا ارزهارو از دست مردم مفت بخرن خوب اگه اینجوریه چرا خودشون تو این پایین اومدنها خرید میزنن

  • ناشناس

    من اطلاعات کمی در این زمینه دارم ولی برام سوال هست که چرا تا حالا هیچ بانکی پشت این ارزهای دیجیتال نرفته ؟بعد دوم اینکه دنیا در حدود ۵۰ سال زحمت کشید تا مبدأ و مقصد پول مشخص باشه ولی در رمز ارزها اینگونه نیست. سوم اینکه هر ارزی باید یه پشتوانه داشته باشد، پشتوانه این رمز ارزها چیست؟