کد مطلب: ۶۲۷۰۱۶

حراج بزرگترین الماس جهان با ارز دیجیتال

حراج بزرگترین الماس جهان با ارز دیجیتال

«انیگما»، الماس سیاه چند میلیارد ساله که بزرگترین الماس تراشخورده جهان محسوب می‌شود، در ازای ۴٫۳ میلیون دلار دارایی دیجیتال به فروش رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «انیگما»، الماس سیاه چند میلیارد ساله که بزرگترین الماس تراشخورده جهان محسوب می‌شود، در ازای ۴٫۳ میلیون دلار دارایی دیجیتال به فروش رسید. مالک این جواهر حال یک کارآفرین آمریکایی به نام ریچارد هارت است. این کار آفرین نام این جواهر را به «الماس هگز دات کام» تغییر داده است.

اوایل امسال بازار هنر و اشیا لوکس ساتبی، اعلام کرده بود که الماس ۵۵۵٫۵۵ قیراطی خود را طی یک حراج در بستر رمزارز به فروش خواهد رساند.

ریچارد هارت بنیانگذار شرکت بلاکچین هگز و یک فرد کارکشته در حوزه رمزارزهاست. این کارآفرین ۴۲ ساله در آخرین توئیت خود اعلام کرده که نام این الماس را به کسب و کار خود تغییر داده است.

بر خلاف اکثر الماس‌هایی که در اعماق کره زمین قرار دارند، الماس انیگما بر روی سطح زمین پیدا شده که نشان می‌دهد ممکن است از فضا آمده باشد. با این حال، متخصصان سن این الماس را ۲٫۶ تا ۳٫۸ میلیارد سال برآورد می‌کنند. این جواهر در حالت خام خود، بیش از ۸۰۰ قیراط وزن دارد.

با وجود اینکه «الماس هگز دات کام» یکی از نادرترین و بزرگترین الماس‌های دنیاست، اما گرانترین الماسی نیست که تا به حال به فروش رفته است. تابستان سال گذشته شرکت ساتبی، الماس «کی ۱۰۱٫۳۸» را حدود ۱۲ میلیون دلار دارایی دیجیتال فروخت. بدین ترتیب این الماس به گرانترین شی فیزیکی تبدیل شد که از طریق دارایی مجازی به حراج گذاشته شد.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.