کد مطلب: ۶۵۵۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برگشت بیت‌کوین چقدر محتمل است؟

برگشت بیت‌کوین چقدر محتمل است؟

بیت‌کوین یک کف حمایتی در محدوده قیمتی ۲۹ هزار دلار ساخته است و برخی عقیده دارند که احتمال بازگشت قیمت بیت‌کوین از این محدوده وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک هفته است بیت‌کوین در محدوده ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار در حال نوسان است اما اگر به نمودار دقت کنید عمده تثبیت قیمت در محدوده ۲۹ هزار دلار بود. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای بر کف‌سازی درست بیت‌کوین در این محدوده باشد.

در نمودار بلندمدت بیت‌کوین بین نوامبر ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲ الگوی ادامه دهنده روند پرچم دیده می‌شود. این الگو روند نزولی بازار رمزارزها را تشدید کرد و همین شد که شروع سال ۲۰۲۲ با فروش ارزهای دیجیتال همراه شد. الگوی پرچم روی نمودار تقریبا شبیه به یک پرچم مثلثی شکل است که یک میله دارد. اصولا زمانی که روند قیمت از محدوده مثلثی شکل ریزش می‌کند باید انتظار ریزش به اندازه میله پرچم را هم داشته باشیم.

روز ۲۲ آوریل بود که یک الگوی پرچم روی نمودار ظاهر شد. آن زمان قیمت بیت‌کوین حدود ۴۰ هزار دلار بود. بعد از رویت این الگو پیش‌بینی شد که احتمالا این رمزارز یک اصلاح ۴۶ درصدی را به اندازه میله پرچم در پیش دارد. این یعنی بیت‌کوین ۲۱ هزار دلاری.

حالا نمودار این روزهای بیت‌کوین نشان می‌دهد که این الگوی فنی تقریبا کار خود را کرد. بیت‌کوین تا نزدیک ۲۵ هزار دلار ریزش کرد اما به ۳۰ هزار دلار برگشت و یک سطح حمایت مهم در محدوده ۲۹ هزار دلار ساخت.

حالا اگر گاوهای بازار بتوانند یک آزمون موفق را مدیریت کنند و محدوده مقاومت ۳۲ هزار دلار بشکنند، احتمال صعودی شدن بازار و حرکت به سمت ۳۵ هزار دلار وجود دارد. رشد تا ۳۵ هزار دلار روند بازار را صعودی نمی‌کند اما حداقل خیال فعالان را از ریزش تا ۲۰ هزار دلار راحت می‌کند.

ضربه از زخم خورده

آخرین توئیت بنیاد لونا افزایش عرضه در بازار رمزارزها را به نوعی توجیه می‌کند. در این توئیت آمده که بیش از ۸۰ هزار بیت‌کوین که ذخیره این بنیاد بود برای حمایت از UST فروش رفت. این خبر نشان می‌دهد که بازار، توانایی جذب عرضه زیاد را دارد و تقاضا در کف قیمتی به شدت زیاد است. اگر هر بیت‌کوین را ۳۰ هزار دلار نظر بگیریم ۸۰ هزار بیت‌کوین حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. پس این رقم کمی نیست.

البته هنوز احتمالات نزولی هم زیاد است. براساس گزارش‌ها ترس در بازار زیاد است و یک شرکت تحلیل داده عقیده دارد که اگر بیت‌کوین محدوده ۲۷ هزار دلار را از دست بدهد ترس بیشتر می‌شود. از طرفی براساس داده‌های صرافی‌ها تعداد بیت‌کوین‌های موجود در صرافی‌ها ۵۰ هزار عدد کاهش یافت و این یعنی کاهش فشار فروش در بازار.

ریزش بازار بیت‌کوین تمام شد؟

هنوز نمی‌توان گفت ریزش بازار رو به پایان است. چون اول از همه باید بیت‌کوین محدوده‌های مقاومت خود را پشت سربگذارد و اگر در این کار موفق باشد می‌توان به پایان ریزش بازار امیدوار شد. از طرفی هنوز پیش‌بینی‌های زیادی مبنی بر نزول بیشتر بازار وجود دارد و بسیار از کارشناسان عقیده دارند احتمالا کف بازار پایین‌تر این اعداد است.

حتی اگر بیت‌کوین مقاومت ۳۲ هزار دلار را پشت سربگذارد باز هم نمی‌توان گفت که بازار صعودی شده است. چون کارشناسان عقیده دارند که تا زمانی که بالای ۵۰ هزار دلار تثبیت نشویم، نمی‌توانیم به صعود بازار اطمینان داشته باشیم. اگر مقاومت ۳۲ هزار دلار را پشت سر بگذاریم صرفا از ریزش به کانال ۲۰ هزار دلار فرار می‌کنیم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.