کد مطلب: ۶۱۹۶۴۹

سومین روز سقوط بیت‌کوین / آیا بازار رمزارزها برمی‌گردد؟

سومین روز سقوط بیت‌کوین / آیا بازار رمزارزها برمی‌گردد؟

برای سومین روز متوالی بازار رمزارزها روزی منفی را پشت سر گذاشت. ارزش بازار ارزهای دیجیتال با بیش از یک درصد افت در معاملات ۲۴ ساعت گذشته به ۱٫۷ هزار میلیارد دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای سومین روز متوالی بازار رمزارزها روزی منفی را پشت سر گذاشت. ارزش بازار ارزهای دیجیتال با بیش از یک درصد افت در معاملات ۲۴ ساعت گذشته به ۱٫۷ هزار میلیارد دلار رسید. این در حالی است که حجم معاملات در این مدت حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بود.

بیت‌کوین که در یک هفته اخیر بیش از ۱۸ درصد افت قیمت داشته امروز در سطح ۳۵ هزار دلاری در حال معامله است. این در حالی است که پادشاه ارزهای دیجیتال در معاملات امروز به سطح ۳۴ هزار ۵۰۰ دلاری هم رسیده بود. با توجه به افت روزهای اخیر بازدهی ماهانه بیت کوین به منفی ۳۰ درصد رسیده ولی رشد قیمتی آن در یک سال اخیر ۷٫۵ درصد بوده است.

افت ارزش بیت‌کوین در حالی رخ داده که این ارز دیجیتال در ماه نوامبر به سقف ۶۹ هزار دلاری هم رسیده بود.

بازار آلت‌کوین‌ها هم امروز با ریزش همراه بود. اتریوم که در یک هفته اخیر بیش از ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داده حالا در کانال ۲۴۶۶ دلاری در حال معامله است. سولانا هم با افتی ۷ درصدی به زیر ۱۰۰ دلار رسیده است.

این در حالی است که بایننس‌کوین و کاردانو هر کدام بیش از دو درصد رشد را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده‌اند.

تحلیل آینده کوتاه‌مدت بیت‌کوین

شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت‌کوین به سطحی سقوط کرده که در گذشته با فروش ارزهای دیجیتال همراه بوده است. بنابراین محدوده ۳۳ تا ۴۰ هزار دلار همچنان می‌تواند یک محدوده رنج برای بیت‌کوین در روزهای آتی باشد.

با توجه به کاهش ریسک‌پذیری ناشی از ترس تورم و پیش‌بینی افزایش سریع نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، بیت‌کوین با نوسان شدیدی در روزهای اخیر مواجه شده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار رمزارزها اعلام کرد پس از ایجاد حمام خون در بازار سهام، معامله‌گران رمزارزها پیش از جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده فدرال‌رزرو، به دنبال حذف خطر از پرتفوی خود هستند. در صورتی که محدوده ۳۴ هزار دلاری از دست برود، احتمالا هیچ حمایت دیگری تا سطح ۳۰ هزار دلار وجود نداشته باشد.»

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.