کد مطلب: ۸۰۷۰۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بایدن به دنبال اخذ مالیات نجومی از ماینرها

بایدن به دنبال اخذ مالیات نجومی از ماینرها

دولت بایدن به دلیل آسیب وارده بر محیط زیست در پی استخراج رمز ارزها، قصد دارد مالیات ماینرها را به ارقامی نجومی افزایش دهد.

به گزارش تجارت نیوز ، ظهور رمزارزها و دنیای بلاکچین تحولی عظیم و مهم در تاریخ تبادلات مالی به شمار می‌رود. اما استفاده از ماینرها ضمن استخراج رمزارز‌، آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند. مصرف انرژی بالای این دستگاه‌ها سبب شده است دولت‌ها با تنظیم قوانین سختگیرانه به دنبال چاره‌ای جهت حفظ منابع و محیط زیست باشند. افزایش مالیات ماینرها از رایج‌ترین تصمیمات کشورها برای جلوگیری از استخراج بی‌رویه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

ماینرها باید 30 درصد از هزینه برق را مالیات بدهند

کاخ سفید روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای بودجه پیشنهادی رئیس جمهوری برای سال 2024 را منتشر کرد. طبق این بیانیه دارندگان دستگاه‌های ماینر ملزم به پرداخت 30 درصد از هزینه برق مصرفی دستگاه‌ها به‌عنوان مالیات هستند.

Mining Power usage

درصد بالای مالیات ماینرها به چه علت است؟

طبق بیانیه منتشر شده توسط دولت ایالات متحده، مصرف بالای انرژی ماینرها آثار منفی بر محیط زیست، کیفیت زندگی و شبکه‌های برق که در سراسر کشور مستقر هستند، دارد. آلودگی ناشی از تولید برق به طور نامتناسبی به محله‌های کم‌درآمد وارد می‌شود. همچنین مصرف برق ماینرها می‌تواند قیمت برق را برای سایر مصرف‌کنندگان افزایش دهد و تجهیزات را تحت فشار قرار دهد. وقفه در خدمات و خطرات ایمنی نیز از دیگر پیامدهای مصرف بی‌رویه برق محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش اداره علم و فناوری ایالات متحده، استخراج رمزارز در سال 2022 بین 36 تا 66 میلیارد کیلووات برق مصرف کرده است. این رقم در بالاترین حد با میزان مصرف برق تمامی منازل مسکونی در آمریکا برابری می‌کند.

گزارش نیویورک تایمز درباره خطرات ماینرها

نیویورک تایمز به تازگی گزارشی هشداردهنده درباره هزینه واقعی کریپتو منتشر کرد. در این گزارش چگونگی اعمال هزینه‌های هنگفت بر شبکه برق، در پی استفاده از ماینر ها ذکر شده است. طبق این گزارش 34 مزرعه بزرگ رمزارز در ایالات متحده مصرف برقی معادل با سه میلیون خانوار دارند.

Mining BTC

ماینرها سود قابل رویتی ندارند

استخراج رمز ارزها تنها صنعت با مصرف برق بالا نیست. بر اساس بیانیه کاخ سفید اما برخلاف صنایع تولیدی و سایر صنایع مصرف کننده انرژی، استخراج رمز ارز هیچ سود قابل اندازه‌گیری برای اقتصاد ندارد.

به گفته کاخ سفید قوانین مالیات جدید می‌توانند طی 10 سال حدود 3.5 میلیارد دلار درآمد ایجاد کنند. درآمد مذکور نیز به منظور جبران هزینه‌های وارده بر محیط زیست خرج خواهد شد.

آخرین اخبار حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.