کد مطلب: ۶۵۷۰۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم عجیب معاملات رمزارزها در پاکستان/ وضع مالیات بر بازار پرسود!

حجم عجیب معاملات رمزارزها در پاکستان/ وضع مالیات بر بازار پرسود!

سال گذشته حجم تراکنش رمزارزها در پاکستان به عدد باورنکردنی ۲۰ میلیارد دلار رسید و همین دولت را مجاب کرد تا از رمزارزها مالیات بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات مالی پاکستان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای در رابطه با مالیات بر رمزارزها منتشر کردند.

براساس بیانیه منتشر شده، اگر دولت پاکستان از دارایی‌های دیجیتال ۱۵ درصد مالیات دریافت کند، سالانه حدود ۹۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. این رقم براساس کل تراکنش‌های رمزارزی پاکستان در سال گذشته است. سال گذشته مجموع کل تراکنش رمزارزها در پاکستان حدود ۲۰ میلیارد دلار بود.

زیشان احمد، مدیر پلتفرم مبادلات ازر دیجیتال rain financial در مصاحبه اخیر خود با مطبوعات گفت: آمریکا و هند سالانه میلیاردها دلار از طریق مالیات ۳۰ درصدی برسود رمزارزها کسب می‌کنند. ما می‌توانیم با ۱۵ درصد شروع کنیم.

عطیقه لطیف، مدیر سیاست عمومی راین فایننشال هم گفت: در سراسر دنیا ابتدا تنظیم‌کنندگان با موضوع مخالفت می‌کنند اما با شتاب و محبوبیت یک فناوری مجبور می‌شوند به سمت آن حرکت کنند.

رمزارزها؛ فناوری جدید و پیچیدگی قانونگذاری

البته ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد تا دولت موضع اصلی خود را در مقابل رمزارزها و میزان دقیق مالیات آنها اعلام کند. مقامات دولتی پاکستان عقیده دارند که ارزهای دیجیتال فناوری جدیدی هستند و هنوز درک زیادی از آنها وجود ندارد. تنظیم قوانین و مقررات برای چنین بازاری نیازمند وقت و تخصص زیاد است.

به نظر می‌رسد که دولت پاکستان بعد از آگاهی در رابطه با حجم معاملات ۲۰ میلیارد دلاری کریپتو در این کشور، به سمت این بازار گرایش پیدا کرده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.