خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۶۰۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تتر فعالیت ماینینگ بیت کوین خود را در اروگوئه آغاز خواهد کرد

تتر فعالیت ماینینگ بیت کوین خود را در اروگوئه آغاز خواهد کرد

شرکت تتر قصد آغاز پروژه جدید استخراج بیت کوین با کمک انرژی‌های تجدیدپذیر در اروگوئه را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تتر، غول بازار استیبل‌کوین‌ها قصد آغاز فعالیت استخراج (ماینینگ) بیت کوین را به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اروگوئه دارد. این شرکت قصد دارد تا با درآمدزایی از منابع متفاوت، از استیبل‌کوین خود (USDT) حمایت کند.

تتر، ناشر بزرگترین استیبل‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال با ارزش بازاری بیش از 83 میلیارد دلار است. قیمت تتر (USDT) وابسته به دلار آمریکا و به قیمت یک دلار میخکوب شده است.

بر اساس اعلام این شرکت، هر تتر عرضه شده توسط این شرکت، دارای پشتوانه برابر یک دلاری است. با این وجود، شک و شبهه زیادی درباره شفافیت ذخایر این شرکت وجود دارد. شرکت تتر در سال 2021 توسط دادگاه نیویورک به دلیل ارائه اطلاعات نادرست درباره ذخایر فیات خود، حدود 18.5 میلیون دلار جریمه شد.

استخراج بیت کوین در اروگوئه

شرکت تتر در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد آغاز پروژه جدید استخراج بیت کوین را در اروگوئه، واقع در آمریکای جنوبی دارد. این اولین سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش انرژی است.

همچنین، تتر به‌دنبال متخصصانی است که در توسعه فعالیت‌های این شرکت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با آنها همکاری کند. استخراج بیت کوین فرآیندی به‌شدت انرژی‌بر است و بر پایه شبکه‌های توزیع شده کامپیوترها در سراسر جهان که به تایید معاملات و عرضه کوین‌های جدید در چرخش می‌پردازند، بنا شده است.

اروگوئه، یکی از کشورهای پیشتاز در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است، به‌طوری که بیش از 90 درصد از نیروی برق این کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر شامل انرژی بادی و نیروی برقی - آبی (هیدروالکتریک) تامین می‌شود.

حرکت به انرژی‌های تجدیدپذیر

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر درباره سرمایه‌گذاری جدید این شرکت گفت:«با بکارگیری قدرت بیت‌کوین و ظرفیت‌های انرژی‌های جدیدپذیر در کشور اروگوئه، شرکت تتر در جهت استخراج پایدار بیت کوین حرکت خواهد کرد. تعهد راسخ ما برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تضمین خواهد کرد که هر بیت‌کوینی که شرکت ما استخراج می‌کند، ردپای زیست محیطی کوچکی را برجای خواهد گذاشت و امنیت و تمامیت شبکه بیت کوین نیز حفظ خواهد کرد.»

سرمایه‌گذاری تتر در بیت‌کوین

شرکت تتر در ماه گذشته اعلام کرد که با تغییر راهبرد مدیریت خزانه خود، 15 درصد از سود خالص خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت استیبل‌کوین تتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از 50 هزار بیت‌کوین را خریداری کرده است. در کنار بیت‌کوین‌های خریداری شده، تتر شمش‌های طلا به ارزش 3.3 میلیارد دلار و اوراق مشارکت به ارزش 140 میلیون دلار را در اختیار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.