خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۲۵۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار رمزارزها در شوک مرگ سه چهره سرشناس

بازار رمزارزها در شوک مرگ سه چهره سرشناس

در طی یک ماه گذشته، سه چهره مهم در بازار رمزارز به دلایل متفاوت فوت کرده‌اند. نیکولای موشگیان، تیانتیان کولاندر و ویاچسلاو تاران هر سه از مدیران شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هیاهوی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جنجال تمام نشدنی ورشکستگی صرافی FTX و دیگر شرکت‌های ورشکسته، سه چهره مهم کریپتو و میلیاردرهای این بازار در طی ماه گذشته فوت کرده‌اند.

مرگ نیکولای موشیگان

نیکولای موشگیان یکی از چهره‌های دنیای رمزارز بود که در پروژه‌های متعددی از جمله MakerDAO، بیتشرز و بالانسر و استیبل‌کوین DAI مشارکت داشت. هم‌بنیان‌گذار MarkerDAO در ۲۹ سالگی، بر اثر غرق شدن در دریا فوت کرد. نیکولای پیش از مرگ ناگهانی‌اش ساکن پایتخت کشور پرتو ریکو بود. پلیس محلی سان خوآن در پورتو ریکو، روز ۶ آبان جسد بی‌جان نیکولای موشگیان را در ساحل کاندادو پیدا کردند.

فوت فعال رمزارز

جسد این چهره رمزارزی توسط موج‌های دریا به این ساحل رسیده است و در زمان کشف او، بدن وی علائم حیاتی نداشته است. ساحل کاندادو یکی از خطرناک‌ترین ساحل‌های این کشور برای شنا است و در سال ۲۰۲۱ جان دست‌کم هشت نفر بر اساس غرق‌شدگی در این ساحل گرفته شده است. موشگیان چهره‌ای سرشناس در جامعه ارزهای دیجیتال بود که در پروژه‌های متعددی مشارکت داشت و برخی از او به عنوان «معمار دای» یاد می‌کردند.

مرگ تیانتیان کولاندر

تیانتیان کولاندر یکی از بنیان‌گذاران گروه آمبر، حدود یک هفته پیش در ۳۰ سالگی درگذشت. این چهره رمزارزی که اغلب با لقب TT شناخته می‌شد در تاریخ ۲ آذر به صورت غیرمنتظره‌ای، در خواب چشم از جهان فرو بست. کولاندر گروه امبر را در سال ۲۰۱۷ افتتاح کرد. او همچنین از موسسان KeeperDao و عضو هیئت مدیره شرکت ورزش‌های الکترونیکی Fnatic نیز بود.

فوت فعال رمزارز

در بیانیه رسمی شرکت آمبر، این شرکت خاطرنشان کرد که TT قلب و روح خود را وقف این شرکت کرده است و با سخاوت و سخت‌کوشی، برای آنها تبدیل به الگو شده است. او همچنین در لیست سی جوان موفق در سن کمتر از ۳۰ سال مجله فوربز نیز قرار داشت و به عنوان رهبری جوان در حوزه فین‌تک شناخته می‌شد.

مرگ ویاچسلاو تاران

ویاچسلاو تاران، میلیاردر روسی و یکی از چهره‌های سرشناس بازار کریپتو در حادثه سقوط هلیکوپتر در ۴ آذر، جان خود را از دست داد. این هلیکوپتر در حالی که از لوزان در سوئیس به سمت موناکو در حرکت بود، سقوط کرد و خلبان هلیکوپتر که دیگر سرنشین هلیکوپتر بود نیز فوت کرد. ویاچسلاو تاران ۵۳ ساله، رئیس گروه لیبرتکس و بنیانگذار فارکس کلاب بود. او پلتفرم معاملات فارکس به نام فارکس کلاب را در 1997 در کشور روسیه تأسیس کرد. فارکس کلاب به یکی از سه صرافی اصلی کشور تبدیل شد اما بانک مرکزی روسیه این صرافی را در سال ۲۰۱۸ به دلیل مشکلات قانونی در ثبت، تعطیل کرد.

فوت فعال رمزارز

فارکس کلاب در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت می‌کند. پلتفرم معاملاتی لیبرتکس نیز یکی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه فارکس کلاب است که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است. این پلتفرم محصولات مالی متعددی از جمله معاملات رمزارزی و نرم‌افزار استخراج درون برنامه‌ای را ارائه می‌دهد. لیبرتکس یکی از اسپانسر‌های باشگاه فوتبال بایرن‌ مونیخ نیز است. آقای تاران در کنار فعالیت‌های مالی خود، بنیان‌گذار موسسه خیریه «تغییر یک زندگی» بود که در زمینه کمک به کودکان یتیم در روسیه فعالیت و در فرآیند فرزندخواندگی به آنها کمک می‌کرد.

حادثه فعال رمزارز

تصویر هلیکوپتر ویاچسلاو تاران پس از حادثه - عکس از Gregory Leclerc

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.