کد مطلب: ۷۳۲۰۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بلاکفای و ورشکستگی جدید در دنیای رمزارز

بلاکفای و ورشکستگی جدید در دنیای رمزارز

پلتفرم وام‌دهی بلاکفای (BlockFi) یکی دیگر از شرکت‌هایی است که پس از بحران نقدینگی صرافی FTX، اعلام ورشکستگی فصل 11 کرده است. این پلتفرم خود یکی از طلبکاران صرافی FTX و شرکت خواهر آن، موسسه تحقیقاتی آلمدا بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلتفرم محبوب بلاکفای یکی دیگر از شرکت‌هایی است که پس از بحران صرافی FTX، اعلام ورشکستگی کرده است. شبکه سلسیوس، ویجر دیجیتال و صرافی FTX در طی دو ماه اخیر همگی به دلیل ورشکستگی، نااطمینانی شدیدی را بر دنیای رمزارز‌ها حاکم کرده‌اند. وکلای این شرکت اعلام کرده‌اند که ورشکستگی بلاکفای داستانی کاملا متفاوت نسبت به صرافی FTX دارد.

ورشکستگی پلتفرم بلاکفای

پلتفرم وام‌دهی بلاکفای (BlockFi) در روز دوشنبه خبر ورشکستگی خود ( فصل ۱۱) را به صورت رسمی اعلام کرد. بلاکفای، پلتفرمی است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده بود و به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌داد تا با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، به سودی ثابت دست پیدا کنند. این پلتفرم وام‌دهی اعلام کرده است که در حال حاضر تنها ۲۵۷ میلیون دلار به صورت نقد در اختیار دارد، اما میزان اظهار مجموع دارایی‌های آن بین یک میلیارد تا ۱۰ میلیارد دلار است.

بدهی‌های BlockFi نیز بین ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این پلتفرم از ابتدای ماه جاری امکان برداشت از حساب را محدود کرده بود و تلاش کرد که با استخدام مشاوران مالی از ورشکستگی جلوگیری کند، اما این اقدام کمکی به این پلتفرم وام‌دهی نکرد. بر اساس نوع اعلام ورشکستگی این پلتفرم، BlockFi امید دارد که پس از تعیین و تکلیف درباره دارایی، بتواند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد.

رابطه بحران FTX و بلاکفای

پلتفرم BlockFi خود را در وضعیت بحرانی از لحاظ نقدینگی توصیف کرده است و مسبب آن را سقوط ناگهانی صرافی FTX می‌داند. این پلتفرم وام‌دهی وضعیت بهتری نسبت به صرافی FTX دارد چرا که محدودیت‌های نظارتی و مدیریت ریسک در این پلتفرم‌ وجود داشته است. بر اساس گفته‌های جاشوآ ساس‌برگ، وکیل حاضر در جلسه ورشکستگی بلاکفای که در روز سه شنبه در نیوجرسی برگزار شد، بلاکفای حدود ۳۵۵ میلیون دارایی در صرافی FTX دارد که بلوکه شده است.

در کنار این ۳۵۵ میلیون دلار، حدود ۶۷۱ میلیون دلار دیگر از دارایی‌های بلاکفای به صورت وام در شرکت تحقیقاتی که شرکت خواهر FTX محسوب می‌شود، بلوکه شده است. پلتفرم BlockFi از سال ۲۰۲۲ خود با مشکلات مالی متعددی مواجهه بود و در امید بازپرداخت‌ وام‌ها توسط صرافی FTX بود که این صرافی‌ ورشکسته شد.

بلاکفای

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.