کد مطلب: ۷۵۹۲۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هکر‌‌ها در خدمت اقتصاد کره شمالی به کمک ارزهای دیجیتال

هکر‌‌ها در خدمت اقتصاد کره شمالی به کمک ارزهای دیجیتال

‌سال ۲۰۲۲ میلادی، رکورددار هک‌‌های بازار ارز دیجیتال در جهان بوده است. در ادامه به مهم‌ترین هک‌های سال گذشته پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال ۲۰۲۲ میلادی هک‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده‌اند که تعداد بسیاری از این این هک‌ها، توسط هکران کره‌شمالی انجام شده است .

هک‌های سال ۲۰۲۲ بازار ارز دیجیتال

محققان پلتفرم Chainalysis سال ۲۰۲۲ میلادی را سال رکورددار تعداد هک‌ در بازار ارز دیجیتال نامیدند . همچنین، بر اساس اعلام رویترز، در گزارش محرمانه سازمان ملل ذکر شده است که هکر‌های کره شمالی بیش از تمامی سال‌های گذشته، به دزدی دارایی‌های کاربران در این بازار پرداختند .

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از سرمایه‌گذاران آمریکایی، میلیون‌ها دلار از دارایی خود را در ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، اتر، دوج‌کوین و دیگر ارزهای مشهور بازار سرمایه‌گذاری کردند، اما در عوض به‌دلیل دزدیده شدن دارایی‌هایشان از کیف‌پول‌هایی که امنیت کافی را نداشتد، ضررهای بزرگی را متحمل شدند .

هکر‌های کره شمالی

بر اساس میزان هک‌شده دارایی‌های دیجیتال کاربران، می‌توان گفت که بخش زیادی از درآمد اقتصاد این کشور از طریق این هک‌ها تامین می‌شود . بر اساس آمار‌های جهانی، در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۳ . ۸ میلیارد دلار به شکل ارز دیجیتال از طریق فعالیت‌های هکران کره شمالی از کاربران دزدیده شدند .

هک NFT توسط هکر‌های کره شمالی

همچنین در دی ماه سال جاری و بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط وبسایت امنیت بلاکچین Slowmist، مشخص شد که هکر‌های کره شمالی با کلاه‌برداری و ساخت وبسایت‌های مشابه با بازار‌های NFT، پروژ‌ه‌های NFT و‌ پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، در حال دزدی از کاربران هستند.

تمرکز بر قانون‌گذاری ‌

به دلیل دزدی از کاربران در بازار ارز دیجیتال و ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌های فعال در این حوزه، از جمله صرافی بزرگ FTX ، قانون‌گذاران بار دیگر بر تدوین چارچوب قانونی در بازار ارز دیجیتال تمرکز و تاکید کرده‌اند .

بر اساس آمار Chainalysis ، بیشترین تعدا‌د‌های سال گذشته بازار ارز دیجیتال، در ماه‌های مارچ و اکتبر رخ دادند . در ماه اکتبر، حدود ۳۲ مورد هک با مجموع ۷۷۵ میلیون دلار رخ دادند . تمرکز هکر‌ها بر حوزه DeFi بوده است و ۸۲ درصد از هک‌ها در این حوزه رخ دادند . هکر‌ها زمانی که کاربران درحال جابه‌جایی بین بلاکچین‌های مختلف ( پل بین بلاکچین ) هستند، اقدام به دزدی دارایی‌های آنها می‌کنند .

در اکتبر سال ۲۰۲۲، هکری توانست مبلغ ۵۸۶ میلیون دلار را در میان پل بین زنجیره‌ای که متعلق به بایننس بود، برای خود بدست آورد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.