فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۱۹۸۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت قیمت بیت کوین به سطح ۲۵ هزار دلار / روند نزولی همچنان ادامه دارد؟

بازگشت قیمت بیت کوین به سطح 25 هزار دلار / روند نزولی همچنان ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین با عبور از سطح حمایت حیاتی 26 هزار دلار، به سطح 25 هزار و 500 دلار رسیده است. آیا فروش بیت کوین ادامه‌دار خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حرکت بیت کوین، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اکنون به دقت عملکرد این ارز دیجیتال را زیر نظر دارند تا تعیین کنند آیا کاهش اخیر نشانه معکوس شدن روند است یا فشار نزولی بیشتری در انتظار بازار است.

توقف برداشت دلار از سپرده‌های بایننس ایالات متحده

اکانت رسمی توییتر Binance US در توییتی اذعان کرد که اقدامات اخیر SEC چالش‌هایی را برای شرکای بانکی آنها ایجاد کرده است. در نتیجه، بایننس ایالات متحده تصمیم گرفته تا کانال‌های برداشت دلار را از 13 ژوئن 2023 متوقف کند و به مشتریان توصیه کرده است که از وجوه دلاری خود به درستی استفاده کنند.

علاوه بر این، بایننس ایالات متحده در وبسایت خود اعلام کرد که پس از این، تنها به یک صرافی مختص ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. همچنین از کاربران خواسته شده تا دارایی‌های USD خود را تا 13 ژوئن 2023 پس بگیرند.

این پلتفرم به مشتریان اطمینان داد که تمام خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند Trade، سهام، سپرده‌گذاری و برداشت، به طور عادی به کار خود ادامه خواهند داد. صندوق بین‌المللی پول نیز با اشاره به چالش‌های پیش رو، از فدرال رزرو می‌خواهد برخلاف نگرانی‌های مربوط به تورم، سیاست سخت‌گیرانه خود را ادامه دهد.

جولی کوزاک، نماینده صندوق بین‌المللی پول، طی یک نشست خبری، بر اهمیت فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان برای حفظ مسیر فعلی سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی به دلیل نگرانی‌های پیش آمده در مورد تورم تأکید کرد.

با برنامه‌ریزی جلسه آتی فدرال رزرو برای 14 ژوئن 2023، کوزاک پیشنهاد کرد که اگر ثابت شود که تورم پایدارتر از حد انتظار است، فدرال رزرو اقدام به طولانی‌تر کردن دوره افزایش نرخ بهره کند.

در اوایل سال 2023، صندوق بین‌المللی پول هشداری درباره سال چالش‌برانگیز پیش‌رو برای اقتصاد جهانی صادر کرد و به کاهش اقتصادی پیش‌بینی‌شده در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین اشاره کرد.

کوزاک روز پنجشنبه تکرار کرد که این سازمان هنوز مشکلات آینده را در چشم‌انداز کشورها می‌بیند. کوزاک گفت: ما چالش‌های میان‌مدت را برای اقتصاد جهانی پیش‌بینی می‌کنیم که نیازمند اقدامات سیاستی فوری است. برای دستیابی به تورم بسیار پایین‌تر، بانک‌های مرکزی باید به تشدید سیاست‌های پولی ادامه دهند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین در تایم 1 ساعته - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر پس از شکست به زیر سطح مقاومت 26 هزار دلاری با یک سوگیری نزولی قوی معامله می‌شود. در حال حاضر، بیت کوین یک الگوی کندل استیک نسبتا نزولی تشکیل داده است و در اطراف سطح 25 هزار و 670 دلار در نوسان است.

قیمت به‌طور بالقوه می‌تواند سطح حمایت بعدی را در 25 هزار و 450 دلار هدف قرار دهد و شکست بیت کوین به زیر آن می‌تواند راه را برای کاهش بیشتر قیمت به سمت 24 هزار و 900 دلار باز کند.

با نگاهی به اندیکاتورهای تکنیکال، هر دو شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD) در منطقه فروش اشباع باقی مانده‌اند که نشان می‌دهد فشار فروش می‌تواند کاهش یابد. بنابراین، نظارت بر سطح 25 هزار و 400 دلار بسیار مهم خواهد بود.

تایید صعودی قیمت بالاتر از سطح مذکور می‌تواند باعث افزایش بیشتر بیت کوین به سمت سطح مقاومت بعدی در 6 هزار و 150 دلار شود که قبلا به عنوان حمایت عمل می‌کرد. در مقابل، بسته شدن کندل قیمت به زیر این سطح می‌تواند حرکت نزولی را حفظ و به طور بالقوه آن را به سمت سطح 24 هزار و 950 دلار سوق دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.