خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۷۹۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطع پشتیبانی اینستاگرام از NFT

قطع پشتیبانی اینستاگرام از NFT

شرکت متا پروژه جدید NFT خود را در کمتر از یک سال پس از رونمایی متوقف کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت متا که صاحب پلتفرم اینستاگرام است، پروژه تولید و فروش NFT توسط اینفلوئنسرهای فعال در این شبکه را که حدود 10ماه پیش معرفی کرده بود، متوقف و غیرفعال کرده است.

شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام که متعلق به متاست، در آبان سال جاری از برنامه‌ جدید خود برای به‌کارگیری از NFT (توکن‌ غیرقابل تعویض) رونمایی کرد. اما اکنون به نظر می‎‌رسد که این غول رسانه‌ای قصد غیرفعال کردن این قابلیت و توقف این پروژه را دارد. این خبر توسط استفان کسریل (Stephane Kasriel)، مدیر بازرگانی و فین‌تک متا در توییتر اعلام شد.

توییت متا درباره NFT

بر اساس قابلیتی که این شرکت فعال کرده بود، تعدادی از فعالان حوزه تولید محتوا و اینفلوئنسرها این شبکه اجتماعی در ایالات متحده آمریکا، می‌توانستند دارایی‌های دیجیتال به شکل NFT را به صورت اختصاصی تولید و مستقیما در صفحه اینستاگرام خود به فروش و یا با بقیه به اشتراک بگذارند. هدف از توقف این پروژه، تمرکز بر روش‌های دیگری است که از تولیدکنندگان محتوا، افراد و کسب‌و‌کارها در این شبکه اجتماعی حمایت شود.

هدفگذاری متا برای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس

کاسریل همچنین به این موضوع تاکید کرده است که ایجاد فرصت‌ ارتباط با طرفداران و کسب درآمد از طریق آنها برای هنرمندان و کسب‌وکارها یکی از اولویت‌های شرکت متا است، اما این شرکت قصد تمرکز بر حوزه‌هایی که در مقیاس بزرگ تاثیرگذار باشند را دارد؛ همانند پیام‌رسانی و کسب درآمد از طریق ویدئوهای کوتاه «Reels» که در این پلتفرم وجود دارد.

تاریخچه تصمیم متا درباره گسترش NFT در اینستاگرام

متا در سال گذشته میلادی، قدم بزرگی برای توسعه به کارگیری NFTها برداشت. مارک زاکربرگ در کنفرانس ایالت آستین اعلام کرد که ویژگی خرید، فروش و اشتراک‌گذاری این دارایی‌های دیجیتال برای تعداد محدودی از کاربران که به تولید محتوا می‌پردازند، فعال خواهد شد. این قابلیت اما هیچ‌گاه در دسترس عموم کاربران قرار نگرفت.

همچنین در آگوست سال گذشته میلادی، متا شبکه‌های اتریوم، پالی‌گان و فلو را برای تسهیل اشتراک‌گذاری NFT میان فیسبوک و اینستاگرم فعال کرد. همچنین در نوامبر سال 2022 میلادی، پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز آرویو (Arweave) نیز به این پلتفرم افزوده شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این ویژگی، مطلب قابلیت جدید اینستاگرام و رشد دوباره ماتیک را مطالعه کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.