کد مطلب: ۷۸۰۵۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی رمزارز ترون / چه چیزی ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

معرفی رمزارز ترون / چه چیزی ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

ترون را می‌توان یکی از معدود رمزارزهای بازار دانست که توانسته از ریزش‌های اخیر تا مقدار زیادی جان سالم به در ببرد. در ادامه به معرفی این ارز محبوب پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز ، سرمایه‌گذاران بازار کریپتو با استفاده از استراتژی‌های مختلف و با اهداف متفاوت رمزارز مناسب برای خود را انتخاب می‌کنند. اما گاهی تمامی ارزهای کوچک و بزرگ قربانی موج نزولی بازار می‌شوند.

سال گذشته را می‌توان به جرات یکی از بدترین سال‌های بازار رمزارز دانست. ریزش ارزهای دیجیتال بزرگ در پی اخبار منفی متعدد منجر به سقوط ارزش اکثر توکن‌ها شد. ترون یکی از معدود رمزارزهایی محسوب می‌شود که کمتر از سایر توکن‌ها تن به ریزش داده است.

ترون چیست؟

ترون با نماد (TRX)، یک توکن غیر متمرکز بر پایه بلاکچین است. این ارز در سال 2017 توسط شرکت ترون به بازار عرضه شد. توکن مذکور در ابتدا بر پایه اتریوم (ERC-20) بود اما پس از یک سال موفق به تاسیس شبکه اختصاصی خود شد.

در ابتدا ترون با هدف ارائه حقوق مالکیت تام به تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی شد. تشویق سازندگان محتوا جهت دریافت بخش بیشتری از درآمد و حذف واسطه‌ها از بزرگترین دستاوردهای راه‌اندازی این پلتفرم به شمار می‌روند. پلتفرم ترون از انواع قراردادهای هوشمند، شبکه‌های بلاکچین و برنامه‌های غیر متمرکز موسوم به (DApps) پشتیبانی می‌کند.

شبکه ترون از فناوری تراکنش مشابه با بیت‌کوین به اسم (UTXO) استفاده می‌کند. فناوری مذکور کاربران را قادر می‌سازد تا تاریخچه عملیات‌های خود را از طریق شبکه‌ای عمومی پیگیری کنند. با این تفاسیر ترون جهت ابزاری برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و استفاده به عنوان جایگزینی برای اتریوم پدید آمده است.

ترون Crypto

بنیان‌گذار ترون کیست؟

ترون توسط جاستین سان بنیان‌گذاری شد. سان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های پکینگ و پنسیلوانیا است و به عنوان مدیرعامل ترون فعالیت می‌کند. وی متولد سال 1990 است و در گذشته همکاری‌ زیادی نیز با پلتفرم ریپل انجام داده است.

ویژگی استثنائی ترون چیست؟

ترون خود را به عنوان محیطی جهت ارتباط هر چه آسان تر سازندگان محتوا و مخاطبان آنها معرفی می‌کند. از استریمرها تا فروشگاه‌ها و سایت‌های موسیقی، همگی به لطف این پلتفرم قادر به پرداخت کارمزد کمتر به واسطه‌ها خواهند بود. این شرکت همچنین دارای یک تیم مستعد و با تجربه در سراسر جهان است که بسیاری از آن‌ها تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون (ریپل‌لبز) را دارند. ارائه نقشه راه سال آینده و برنامه‌ریزی‌های منظم را نیز می‌توان یکی از نقاط قوت کلیدی شبکه ترون دانست.

ترون Crypto

چه تعداد ترون در گردش است؟

مجموعاً 100 میلیارد توکن ترون وجود دارد که از این تعداد تا این لحظه حدود 71.6 میلیارد آن به بازار عرضه شده است. در مجموع حدود 45 درصد از عرضه ترون متعلق به صاحبان پروژه و 55 درصد آن میان عموم عرضه می‌شود. بسیاری از منتقدان تخصیص درصد بسیار بالای این توکن به صاحبان پروژه را جزو معدود نقاط ضعف این پلتفرم می‌دانند.

تازه‌ترین اخبار و آموزش‌های حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.