خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۳۶۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت بیت کوین با کاهش قیمت به زیر سطح ۲۷ هزار دلار

پیش‌بینی قیمت بیت کوین با کاهش قیمت به زیر سطح 27 هزار دلار

بازگشت قیمت بیت کوین به زیر سطح 27 هزار دلار حاکی از یک حرکت نزولی در بازار است که نگرانی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، سطح حمایت بحرانی این ارز دیجیتال در 26 هزار و 800 دلار کلید جهت‌گیری کوتاه مدت آن است و شکست قاطع زیر سطح مذکور می‌تواند راه را برای فشار نزولی بیشتر به سمت سطح 26 هزار دلار هموار کند.

در حالی که بیت کوین در حال عبور از این مقطع حساس است، فعالان بازار از نزدیک حرکات قیمت و شاخص‌های کلان را برای سیگنال‌های احتمالی تغییر یا ادامه روند، زیر نظر دارند.

ایالات متحده در حال از دست دادن جنبش بیت کوین کتی وود

کتی وود، بنیانگذار ARK Investment، اخیراً نگرانی خود را از اینکه ایالات متحده به دلیل سیستم نظارتی خود، در حال تضعیف جنبش بیت کوین است، را بیان کرد. وی خاطرنشان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نقش مهمی در شکل‌دهی چشم‌انداز نظارتی بر ارزهای دیجیتال در این کشور ایفا می‌کند.

وود از رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار در برخورد با دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار انتقاد کرد و استدلال کرد که این رویکرد برای بررسی پتانسیل این دارایی‌ها مناسب نیست. به عنوان مدرکی بر این ادعا، وود به اختلافات جاری مربوط به ریپل و کوین بیس اشاره کرد.

وود همچنین دلیل سقوط اخیر بانک‌های سیلورگیت، سیلیکون ولی و سیگنیچر و صرافی رمزارزی FTX در سال گذشته را به ماهیت متمرکز آنها نسبت داد.

وی تاکید کرد که مفهوم غیرمتمرکز بیت کوین، که پس از بحران مالی 2008 ظهور کرد، به عدم شفافیت، عدم تمرکز در خدمات مالی سنتی که عاملی حیاتی در محبوبیت آن است، می‌پردازد. اظهارات کتی وود تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه داشت و به حرکت صعودی آن کمک کرد.

افزایش هولد بیت کوین

آمارهای Glassnode حاکی از یک روند رو به رشد در میان صاحبان بیت‌کوین است که به جای فروش رمزارزها جهت کسب سود، کوین‌های خود را برای درازمدت نگه می‌دارند.

این رفتار که معمولاً به‌اصطلاح هادلینگ شناخته می‌شود، نشان‌دهنده درک بلوغ و پایداری بیت کوین به‌عنوان یک دارایی است. این داده‌ها نشان می‌دهد که نسبت عرضه بیت کوین که حداقل برای یک سال بدون تغییر باقی مانده، به رکورد 68 درصد رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد که اکثر کاربران بیت کوین سرمایه‌گذاران بلندمدتی هستند که تحت تاثیر نوسانات کوتاه مدت قیمت قرار نمی‌گیرند.

علاوه بر این، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که 40 درصد از صاحبان بیت کوین، کوین‌های خود را برای حداقل سه سال نگه داشته‌اند. این روند افزایش هادلینگ و کاهش فشار فروش روی بیت کوین، رشد و پذیرش آن را تقویت می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که مالکان نسبت به افزایش ارزش بلندمدت بیت کوین، برخلاف چالش‌ها یا عدم قطعیت‌های احتمالی که ممکن است ایجاد شود، خوش‌بینی دارند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال با 2.21 درصد کاهش در روز چهارشنبه در سطح 26 هزار و 800 دلار معامله می‌شود. بسته شدن کندل بالاتر از 26 هزار و 600 دلار ممکن است باعث حرکت صعودی شود، اما از سمت تحلیلگران، احتیاط و تأیید از طریق بسته شدن چند کندل بالاتر از این سطح توصیه می‌شود تا از فروش شدید به سطح 26 هزار و 500 دلار و کاهش بیشتر قیمت به سطح 26 هزار و 200 دلار جلوگیری شود.

میانگین متحرک نمایی پنجاه روزه سوگیری نزولی در بازار را تقویت می‌کند، به خصوص اگر قیمت به زیر سطح مقاومت 27 هزار دلار سقوط کند. سطح 26 هزار و 600 دلار برای معامله‌گران بسیار مهم خواهد بود، زیرا بسته شدن قیمت به زیر آن می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت شود.

در سمت دیگر، بسته شدن قیمت بالاتر از سطح 26 هزار و 600 دلار فرصت را برای موقعیت‌های خرید باز می‌کند. هدف قیمت در سمت صعودی، 27 هزار دلار و سپس بالاتر از آن در 27 هزار و 400 دلار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.