کد مطلب: ۷۹۱۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت کوین در انتظار ارقام PMI تولید و خدمات ایالات متحده

بیت کوین در انتظار ارقام PMI تولید و خدمات ایالات متحده

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار ارقام PMI تولید و خدمات هستند، بیت کوین و اتریوم روند صعودی خود را احیا کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بازار، توانست روند نزولی روز قبل خود را متوقف کند و در محدوده بالاتر از سطح 28 هزار دلار معامله شود. اتریوم نیز مجدداً سطح قیمت 1800 دلار را به دست آورده است.

اگرچه در دو روز گذشته با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیت کوین افت چند درصدی را تجربه کرد اما همین موضوع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به نوعی جذاب‌تر می‌کند؛ چراکه افزایش نرخ بهره ممکن است ارز ایالات متحده را جذاب‌تر کند و مصرف‌کنندگان را تشویق کند تا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به نفع دلار بفروشند.

جالب توجه است که این افت در قیمت بیت کوین کوتاه‌مدت و موقت بود و علاقه مجدد به معاملات آتی دارایی دیجیتال و معاملات روزانه باعث بهبود ارزش ارزهای دیجیتال شد.

معاملات آتی و Options محرک افزایش قیمت بیت کوین

بر اساس گزارش‌های ثبت شده، علاقه مجدد معامله‌گران به معاملات آتی ارزهای دیجیتال و Options منجر به افزایش ارزش دارایی‌های دیجیتال و افزایش حجم معاملات این دارایی‌ها شده است.

در نتیجه، تعداد قراردادهای باز اختیار بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. این موضوع منجر به افزایش باورنکردنی علاقه معامله‌گران بیت کوین شده است که برخی سرمایه‌گذاران آن را نشانه‌ای از ورود سرمایه تازه می‌دانند.

علاوه بر این، حجم معامله بالاتر در سطح معاملات مشتقه در مقایسه با معاملات spot نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیشتر به سفته بازی در قیمت بیت کوین علاقه‌مند هستند نسبت به اینکه آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری کنند. در نتیجه این اخبار، قیمت این ارز دیجیتال احتمالا در کوتاه‌مدت صعودی شود، به ویژه اگر شرکت کنندگان جدید بیشتری وارد بازار شوند.

بازگشت بیت کوین با وجود نگرانی‌های نظارتی و افزایش نرخ بهره

به‌رغم نگرانی‌های موجود در مورد تغییرات نظارتی و افزایش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 3.8 درصد افزایش ارزش داشته است. این موضوع منجر به یک روند صعودی کلی در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

ارزش این ارز دیجیتال تنها در یک ماه 22 درصد و از ابتدای سال تا کنون بیش از 65 درصد افزایش یافته است. این واقعیت که بیت کوین توانسته است در برابر فشارهای دولت و بی‌ثباتی مالی مقاومت کند، نشان از انعطاف‌پذیری و قدرت آن در بازار کریپتو دارد.

این خبر قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین است زیرا نشان می‌دهد که ارز دیجیتال می‌توانند به افزایش ثبات خود ادامه دهند. در ادامه، روند صعودی فعلی در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است سرمایه‌گذاران جدیدی را برای ورود به این صنعت جذب کند.

نمودار بیت کوین

نمودار 4 ساعته قیمت - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال در حدود 28 هزار دلار قرار دارد و حجم معاملات 24 ساعته آن 23.4 میلیارد دلار است. بیت کوین از زمان انتشار خبر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 8 درصد افزایش قیمت داشته است.

گفتنی است، این رمز ارز در محدوده 28 هزار دلار در حال تثبیت است و از سطح مقاومت 27 هزار و 750 دلار عبور کرده است. اگر این روند صعودی ادامه یابد، ارزش بیت کوین این پتانسیل را دارد که به سطوح بین 29 هزار و 250 تا 30 هزار و 700 دلار برسد.

در صورتی که بیت‌کوین به زیر سطوح پشتیبانی 26 هزار و 700 دلار و سپس 25 هزار و 200 دلار سقوط کند، سطح حمایت بعدی را می‌توان در 23 هزار و 150 دلار دید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.