کد مطلب: ۸۱۴۹۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی روند بیت کوین و اتریوم همزمان با سبز شدن بازار ارز دیجیتال

پیش بینی روند بیت کوین و اتریوم همزمان با سبز شدن بازار ارز دیجیتال

در دنیای بی‌ثبات ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) اخیراً افزایش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و هر دو دارایی دیجیتال نزدیک به دو درصد رشد قیمت داشته‌اند.

‌به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین و اتریوم نزدیک به دو درصد افزایش را تجربه کردند. از آنجا که دو ارز دیجیتال پیشرو بازار همچنان به جلب توجه معامله‌گران و تسلط خود ادامه می‌دهند، تجزیه و تحلیل عواملی که باعث افزایش اخیر آنها شده بسیار مهم است.

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال با حجم معاملات 9.7 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته در سطح 27 هزار و 200 دلار قرار گرفته است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش نزدیک به دو درصدی ارزش آن‌ها در این بازه زمانی است. بیت کوین با ارزش بازار 527 میلیارد دلار، جایگاه اول را در CoinMarketCap دارد.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

از نظر تکنیکال، بیت کوین در حال حاضر پس از شکست سطح مقاومت 26 هزار و 865 دلاری، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند. این شکست منجر به یک الگوی فراگیر صعودی شده که نشان‌دهنده احتمال تداوم بالقوه حرکت صعودی در بازار است.

در سمت دیگر، شاخص‌های تکنیکال پیشرو، از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD)، هر دو سیگنال وضعیت صعودی را نشان می‌دهند. با این حال یک خط روند نزولی که ممکن است به عنوان مقاومتی مهم در اطراف سطح 27 هزار و 350 دلار پیش روی بیت کوین قرار دارد.

با این وجود، بر اساس تشکیل سه کندل صعودی متوالی در بازه زمانی چهار ساعته، احتمال زیادی وجود دارد که بیت کوین از این سطح فراتر رفته و مقاومت بعدی را در سطح 27 هزار و 500 دلار هدف قرار دهد.

شکست این سطح می‌تواند منجر به صعود به سمت هدف 27 هزار و 800 دلاری شود، با شکست احتمالی سطح مذکور، بیت کوین می‌تواند تا سطح 28 هزار و 200 دلار روند صعودی خود را ادامه دهد.

از جنبه نزولی، بیت کوین دارای سطح حمایت کلیدی 26 هزار و 865 دلار است و ادامه روند نزولی ممکن است منجر به آزمایش حمایت بعدی قیمت در سطح 26 هزار دلار شود.

به‌عقیده تحلیلگران، معامله‌گران باید سطح 26 هزار و 800 دلار را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا ادامه حرکت بیت کوین به این سطح وابسته خواهد بود.

نمودار قیمت اتریوم

روند قیمت اتریوم، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت اتریوم

درست مانند بیت کوین، دومین ارز دیجیتال پیشرو بازار، اتریوم نیز پس از یافتن حمایت نزدیک به سطح یک هزار و 820 دلار، که میانگین متحرک نمایی 50 روزه قیمت است، در حال حاضر یک حرکت صعودی قوی را تجربه می‌کند.

در روند صعودی، اتریوم می‌تواند با مقاومت مهمی در حدود 1 هزار و 870 دلار روبرو شود. پیشروی قاطع قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند اتریوم را به سمت سطوح بالاتری پرتاب کند. سطح مقاومت قابل توجه بعدی در حدود یک هزار و 900 دلار قرار دارد.

اگر اتریوم بتواند از این سطح عبور کند، به طور بالقوه می‌تواند سطح 1 هزار و 920 دلار را هدف قرار دهد. با این حال، مهم است که اندیکاتورهای تکنیکال پیشرو، مانند RSI و MACD را در نظر بگیرید. البته درحال حاضر هر دو این شاخص‌ها نشان دهنده احساسات صعودی بازار هستند.

در سمت نزولی روند، در صورتی که اتریوم به زیر سطح 1 هزار و 820دلار بازگردد، قیمت ممکن است در حدود ناحیه یک هزار و ۷۸۰ دلار تا یک هزار و 760 دلار حمایت مناسبی را دریافت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.