کد مطلب: ۸۱۵۸۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رمز ارز اتحادیه اروپا به بازار می‌آید/ آماده‌سازی نمونه‌های یوروی دیجیتال در بانک مرکزی اروپا

رمز ارز اتحادیه اروپا به بازار می‌آید/ آماده‌سازی نمونه‌های یوروی دیجیتال در بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا قصد دارد تا از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده و قراردادهای هوشمند در پروژه یوروی دیجیتال استفاده کند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی اروپا (ECB) ساخت نمونه‌های اولیه (پروتوتایپ) یوروی دیجیتال را به مرحله نهایی رسانده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده در روز جمعه، این نهاد اروپایی در حال تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی یوروی دیجیتال در شکلی جدید تا پایان سال جاری میلادی است. یوروی دیجیتال در آینده‌ای نزدیک تبدیل به رمزارز ملی 27 کشور در اتحادیه اروپا خواهد شد.

همچنین در فروردین سال جاری، فدراسیون بانکداری اروپا (EBF) به‌عنوان نماینده بخش بانکی در اتحادیه اروپا، سند چشم‌انداز خود درباره آینده یوروی دیجیتال را منتشر کرد که شامل دیدگاه این نهاد درباره آینده این رمزارز ملی در اکوسیستم پول دیجیتال به‌خصوص در سطح خرده‎‌فروشی بود.

تکنولوژی مورد استفاده در پروژه یوروی دیجیتال

بر اساس اعلام بانک مرکزی اروپا، این پروژه رمزارز ملی (CBDC) می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود تا نوآوری را افزایش دهد. با این وجود، این نهاد درباره استفاده از مدل وب3 تکنولوژی دفتر کل توزیع شده و قراردادهای هوشمند در این پروژه مردد است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اظهار فابیو پانتا، هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، یورو دیجیتال می‌تواند در آینده با سیستم فعلی پرداخت منطبق شود و در عین حال، فرصت‌هایی را برای نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌‌های جدید را فراهم کند. تحقیقات انجام‌شده در طراحی ساختار و عملکرد یوروی دیجیتال به‌کار خواهد رفت.

حضور آمازون در پروژه یوروی دیجیتال

پروژه یوروی دیجیتال به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و دلیل آن، حضور غول تکنولوژی آمریکایی، آمازون در پروژه ساخت نمونه‌های اولیه است. در حالی‌که سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا موضع خود را تغییر داده‌اند، فابیو پانتا در تلاش است تا نقش آمازون در این پروژه را کم اهمیت جلوه دهد. وی اظهار کرده است که نسخه‌های اولیه تهیه شده جهت تست‌های آزمایشگاهی هستند و پس از آزمایش، مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

طراحی نمونه‌های اولیه

در بخش سرور (بک اند) نمونه اولیه، که توسط بانک مرکزی اروپا توسعه یافته شده است، از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده استفاده نشده است. در این بخش، از یک مدل متمرکز مبنی بر خروجی‌های خرج نشده تراکنش یا به اصطلاح UTXO، استفاده شده است.

سیستم UTXO، تایید سریع و بهینه معاملات را ممکن می‌کند و با پشتیبانی از روش‌های متفاوت پرداخت، امنیت سیستم را نیز حفظ خواهد کرد. با این سیستم، امکان پرداخت‌های شرطی بدون استفاده از قرارداهای هوشمند، ممکن خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.