کد مطلب: ۷۹۲۷۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعویق پروژه ساخت NFT دولتی در بریتانیا

تعویق پروژه ساخت NFT دولتی در بریتانیا

پس از حدود یک سال از زمان مقرر شده برای پروژه NFT دولتی بریتانیا، بنظر می‌رسد که پیشبرد این ایده خلاقانه متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت خزانه‌داری بریتانیا که پروژه ساخت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دولتی را متوقف کرده، به‌تازگی توضیحات جدیدی درباره آینده این پروژه ارائه داده است.

پروژه متوقف شده NFT دولتی

ریشی سوناک در سال گذشته میلادی که به‌عنوان وزیر خزانه‌داری در دولت بریتانیا حضور داشت، مینت‌ کردن (ضرب کردن) NFTهای سلطنتی را به ضرابخانه ملی بریتانیا پیشنهاد کرده بود. طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین، این پروژه باید در تابستان سال 2022 میلادی عرضه می‌شد اما در زمان مقرر به اتمام نرسید.

حالا هریت بالدوین، رئیس کمیته خزانه‌داری بریتانیا وضعیت کنونی این پروژه را از اندرو گریفیت، وزیر اقتصاد بریتانیا جویا شده است. اندرو گریفیت دراین‌باره گفت: «براساس مشاوره با خزانه‌داری بریتانیا، ضرابخانه سلطنتی برنامه توکن‌های غیرقابل تعویض دولتی را در زمان فعلی پیش‌ نخواهد برد، اما پروپوزال این ایده هنوز در دست بررسی است.»

دلیل توقف پروژه چیست؟

هریت بالدوین در 26 مارس به رسانه BBC در این‌باره گفت: «ما مدارک کافی برای سرمایه‌گذاری در این توکن‌های پرمخاطره در اختیار نداریم، چرا که ممکن است این توکن‌ها تمام ارزش خود را از دست بدهند.»

به‌نظر می‌رسد که با پاسخ رئیس کمیته خزانه‌داری، دلیل توقف پروژه نوآورانه ریشی سوناک مشخص شده است. سوناک که در حال حاضر به عنوان نخست وزیر بریتانیا در بدنه دولتی مشغول به کار است، اولین بار این ایده را برای تبدیل بریتانیا به هاب دارایی‌های رمزارزی و تکنولوژی مطرح کرده بود.

آینده پروژه NFT دولتی

به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر، پروژه توکن‌های غیرقابل تعویض دولتی بریتانیا، تنها ایده‌ای مبهم است. ضرابخانه دولتی و خزانه‌داری درباره جزئیات این توکن‌ها تصمیم نگرفته‌اند. زمانی که این ایده برای اولین بار مطرح شد، اعلام شده بود که اطلاعات بیشتری درباره این پروژه به‌زودی اعلام می‌شود. در آن زمان، مخالفان سوناک، اولویت‌های وی را با توجه به مشکلات اقتصادی بریتانیا و تورم زیر سوال بردند.

تولیپ صدیق، عضو پارلمان حزب کارگر و نماینده همپستد و کیلبرن در مجلس عوام بریتانیا، با استقبال از تصمیم گرفته‌شده گفت: «خوشحال هستم که ضرابخانه سلطنتی در نهایت توانست واقعیت را به حزب محافظه‌کار نشان دهد. حزب ما، ماه‌های زیادی است که از رئیس خزانه درخواست کرده است تا این پروژه رمزارزی را متوقف کند. دولت باید به حل معضلات فعلی زندگی شهروندان بپردازد و نباید پول و زمان مالیات‌‌پردازان را هدر دهد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.