به گزارش تجارتنیوز، اگر بخواهیم مالیات عایدی سرمایه را ساده توضیح دهیم، اینگونه میشود:
اگر (ملک/خودرو/طلا) را خریداری کردید و خواستید در (…. لیست قرمز رنگ) بفروشید، باید تفاوت قیمت خرید و فروش آن را که سود نامیده میشود، مالیات دهید.
یعنی اگر امروز خانه خریدید و خواستید در کمتر از یک سال بفروشید، باید ۶۰ درصد سود آن را مالیات دهید.
ملک
سال اول ۶۰٪
سال دوم ۴۰٪
سال سوم ۲۰٪
سال چهارم ۱۰٪
سال پنجم به بعد ۵٪
خودرو
سال اول ۳۰٪
سال دوم ۲۰٪
سال سوم ۱۰٪
طلا
سال اول ۳۰٪
سال دوم ۲۰٪
سال سوم ۱۰٪
۱- و اگر ارزان شد و ارزانتر فروختیم دولت به همان نسبت به ما پول زور میدهد؟
۲- نقش تورم چیست؟ ماشین یا فرغونی که خود دولت آنرا گران میکند ما باید مالیاتش را بدهیم؟