کد مطلب: ۶۱۸۱۸۱

ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ایمن

انقلاب دوچرخه در فرانسه / پاریس شهر دوچرخه‌سواری می‌شود

انقلاب دوچرخه در فرانسه / پاریس شهر دوچرخه‌سواری می‌شود

فرانسه برای کنترل آلودگی پاریس ۲۵۰ میلیون یورو را در بخش زیرساخت‌های دوچرخه سواری و تبدیل این شهر به شهر دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشورهای توسعه یافته درحال ارتقای زیرساخت‌های خود برای همگام شدن با رویکرد سبز هستند تا از روند رو به رشد تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا جلوگیری کنند. این بار کشور فرانسه با یک طرح در حوزه حمایت از محیط زیست به سوی کنترل ترافیک و آلودگی هوای پاریس قدم برداشته است.

به گزارش یورونیوز ، فرانسه برای کنترل آلودگی پاریس ۲۵۰ میلیون یورو را در بخش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و تبدیل این شهر به شهر دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری می‌کند.

پاریس در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن دارد که حدود ۵۲ کیلومتر آن مربوط به «کروناپیست» است که در طول همه‌گیری کرونا معرفی شدند. اکنون مقامات این شهر قصد دارند این مسیرها را دائمی کنند و ۱۳۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای امن را برای تشویق مردم به دوچرخه‌سواری در شهر اضافه کنند.

مقامات پاریس امیدوارند با معرفی مسیرهایی که از مرکز شهر به سمت حومه می‌روند، عبور و مرور شهری با دوچرخه را آسان‌تر کنند. همچنین با بازسازی مسیرهایی موجود در نزدیکی جاده‌‌های شلوغ و نقاط اصلی ورودی به مرکز شهر، امنیت دوچرخه‌سواری را بیشتر کنند.

طبق این گزارش، به گفته مقامات شهر پاریس در سال ۲۰۲۰ سرقت دوچرخه هفت درصد افزایش یافته است و حدود ۸۰ درصد از افرادی که نمی‌خواهند دوچرخه سواری کنند، ترس دزدیده شدن دوچرخه خود را دارند. پس ایجاد پارکینگ‌های ایمن دوچرخه نیز از جمله اهداف این شهر است.

Anne Hidalgo ، شهردار پاریس، در ژوئن سال گذشته پس از ارائه تدابیری در حمایت از دوچرخه‌سواری و عابران پیاده در پاریس، برای دومین بار به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. همچنین پاریس از قبل مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون یورو را در طرح اولیه دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری کرده بود که به عنوان شروع یک انقلاب دوچرخه‌سواری مورد تحسین قرار گرفته است.

David Belliard، معاون شهردار و مسئول بخش تحول شهری، در توییتی اعلام کرده است: طرح دوچرخه‌سواری یکی از ارکان اساسی تحول اکولوژیکی و اجتماعی است که ما در پاریس رهبری می‌کنیم.

مهمترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عالیه خوشبحال مردم کشور فرانسه

  • ناشناس

    خدا قسمت کنه جور شه ویزامون