کد مطلب: ۲۷۷۹۲۱

IBM با بلاک چین «دلار مجازی» را جایگزین «دلار واقعی» می‌کند

IBM با بلاک چین «دلار مجازی» را جایگزین «دلار واقعی» می‌کند

شرکت IBM، که غول فناوری جهان محسوب می‌شود، اعلام کرده است که به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتالی مخصوص خود است که به دلار متصل باشد. این اقدام IBM در عمل دیجیتالی‌سازی دلار محسوب می‌شود. هدف این شرکت از ایجاد این ارز دیجیتالی، انجام سریع معاملات بین‌المللی خود و کاهش زیان‌های ناشی از نوسانات ارزی در خلال معاملات است.

در ژوئیه ۲۰۱۷، آی بی ام اعلام کرد که با یک شرکت فناوری فعال در حوزه فناوری بلاک‌چین به نام استرانگ هولد برای ایجاد یک ارز رمزنگاری جدید که به دلار آمریکا متصل خواهد بود، همکاری خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام آی بی ام، هدف از راه اندازی ارز دیجیتالی مخصوص، یافتن روش هایی برای ایجاد یک سیستم بانکداری بهتر با روش های کارآمدتر جهت انجام معاملات و پرداخت ها است. در حالی که در کنار این اهداف، اهداف دیگری مانند تقویت امنیت سیستم پولی نیز دنبال می شود که توسط بلاک چین فراهم می شود.

این غول فناوری پشتوانه ارز دیجیتالی خود که به اصطلاح «استیبل کوین» نامیده می شود را با یک ارز دولتی مرتبط نموده است تا بدین طریق نوسانات ناشی از ارزهای دیجیتالی را کاهش دهد.

«دلار واقعی» در قالب «دلار مجازی»

آی بی ام گفته است که در نظر دارد تا موارد استفاده متعددی را برای ارز دیجیتالی خود بیابد و با این ارز دیجیتالی با مشتریان متعدد خود از طریق موسسات مالی به مبادله بپردازد.

آی بی ام گفته است که با راه اندازی این ارز دیجیتالی مخصوص خود، در واقع شکل دهی دلار مجازی را برای یافتن راهکارهایی جهت کمک به افزایش امنیت و تسریع عملیات پرداخت های سیستم بانکداری و دیگر مؤسسات مالی آزمایش خواهد کرد.

هدف از استیبل کوین این است که نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتالی که به طور معمول بر روی ارزهای دیجیتالی اثرگذار است را بر روی ارز دیجیتالی خود کاهش دهد.

ایجاد فرصت‌های بی‌نظیر با استفاده از دیجیتالی‌سازی ارزهای سنتی

آی بی ام برای سال های متعددی در حال کمک کردن به یافتن راهکارهایی جهت ایجاد یک چارچوب جهت ایجاد جامعه بدون پول نقد بوده است. حتی در آینده نزدیک این هدف را برای وبسایت خود محقق خواهد کرد.

سین بِنِت، یکی از بنیانگذاران استرانگ هولد گفته است که فرآیند یکپارچه سازی و مدیریت دارایی‌های دیجیتالی با ارزهای سنتی نیاز به تکامل دارد، اما این نوع از ارزهای دیجیتالی با پشتوانه دارایی‌ها می‌توانند دسترسی بی نظیری به تمام ارزها ایجاد کنند و حرکت جهانی پول را بهبود دهند.

کاهش نوسانات ارزی فرآیند مبادلات به‌وسیله دیجیتالی‌سازی ارزهای سنتی

بدین ترتیب این پروژه نشان دهنده یکی از چندین تلاش‌های اخیر برای دیجیتالی‌سازی پول های حکومتی است تا از این طریق معاملات با سرعت بالاتر و بدون اصطکاک انجام شود و از زیان‌های ناشی از نوسانات ارز در خلال فرآیند انتقال نیز جلوگیری شود.

این اقدام اولین مورد استفاده آی بی ام از ارز دیجیتالی‌اش برای پرداخت‌های بین‌المللی خواهد بود که در قالب ارسال پول و انجام معاملات با مقیاس کوچک انجام خواهد شد.

در اصل ارز دیجیتالی ایجاد شده توسط آی بی ام یک گواهی مالکیت دلار است و به راحتی می تواند در معاملات به عنوان مبنا قرار بگیرد؛ اما با این تفاوت که از نظام مالی سنتی دلاری برای نقل و انتقالات خود استفاده نمی‌کند.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.