کد مطلب: ۴۳۷۱۴۶

چند پیشنهاد برای روزهای قرنطینه

در شبکه‌های اجتماعی بسیاری افراد از این‌که مدت طولانی‌تری در منزل هستند ابراز دلتنگی کرده‌اند. این حس دلتنگی با افزایش مدت این خانه‌نشینی به ناچار، افزایش خواهد یافت. سال‌ها است روانشناسان روی آثار با هم بودن افراد در فضاهای محدود مطالعه کرده‌اند.

این مطالعات خصوصا در شرایطی که تحمل افراد در کنار آمدن با هم در فضای محدود، برای مطالعات مربوط به سفرهای فضایی طولانی مورد نظر بوده است انجام شده است. در این شرایط احتمال بروز اختلاف نظر، عصبانیت مکرر، انعکاس بی‌حوصلگی بر سایر افراد خانواده، تحلیل رفتن صمیمیت‌ها و ظهور و تشدید اختلافات قدیمی محتمل است.

چه می‌باید کرد؟ شاید مفید باشد هر عضو خانواده ساعاتی را در انزوا به سرگرمی خاص خود مشغول شود و ساعات در گیر بودن با هم را در اطاق نشیمن یا هر فضای دیگر کم کنند. مردان و زنان به خواندن کتاب‌های مختلفی ممکن است علاقمند باشند یا به کارهای هنری متفاوت و دیدن فیلم‌های مختلف و‌کودکان به نوع سرگرمی‌های خودشان.

اگر مدتی که برای ایجاد صمیمیت از کنار هم بودن سپری شد داوطلبانه ساعاتی را هر فرد به سرگرمی خود تخصیص دهد و از تحمیل حالت روحی به سایرین بپرهیزد، ممکن است مفید باشد. اینجانب چند پیشنهاد برای صرف وقت دارم که شاید غیر عادی باشد اما عرض می‌کنم و دلیل آن را خواهم گفت.
۱- تقریبا همه در منزل یا لپ‌تاپ یا پی‌سی دارند خصوصاً جوان‌ها. اگر مسن‌ترها هنوز شروع نکرده‌اند تمرین تایپ ده انگشتی روی صفحه کلید و استفاده و آموزش به خود نرم افزار ورد را شروع یا تکمیل کنند. این مهارت خصوصا تایپ ده انگشتی مهارت لازمی است برای همه از رییس جمهور تا کارگر ساده.
۲- کسانی که تجربه بیشتری دارند آموزش و تمرین با نرم افزار اکسل را ادامه دهند. این نرم افزار کاری ظرفیت بی‌انتها برای یادگیری و کاربرد دارد و تا هر سطح که دانش آن را دارید سطوح بالاتری هم وجود دارد. اینجانب این نرم افزارها را شخصاً یاد گرفته‌ام و بیاد نمی‌آورم معلمی داشته بودم.
۳- جوان‌های تحصیل‌کرده اگر هنوز زبان python را یاد نگرفته‌اند زمان مناسب برای شروع است و اگر قبلا آمادگی دارند می‌توانند آن را تکمیل کنند. استودیو این‌ها قابل دانلود است و اگر فیلتر شکن دارید در یوتیوب کلیپ‌های آموزشی هم وجود دارد. این زبان برای صاحب تمام مهارت‌ها و تخصص‌ها مفید است.
۴- نرم افزارهای حرفه‌ای مختلف دیگر و امکان یادگیری فراوان از کار نجاری تا تعمیر اتومبیل یا نقاشی ساختمان، نواختن موسیقی… در یوتیوب موجود است. امیدواریم وزیر مربوط که پیوسته ابراز حسن‌نیت کرده‌اند فیلترها را بردارند چون مردم به‌هر حال به فیلترشکن دسترسی دارند لیکن با زحمت و هزینه بیشتر.
۵- از اینترنت می‌توان برای آموزش زبان خارجی به خود و جوانترها نیز بهره برد.
این پیشنهادها و یا پیگیری اقدامات مشابه از جمله ورزش در داخل منزل و سرگرمی‌های هنری…، بهترین راه برای مقابله با هزینه‌های اجتماعی و شخصی ویروس کرونا است. به این دلیل که ما اگر به آموزش و سلامت خود توجه کنیم، که در این دوران اینترنت و کامپیوتر مقدور است، پس از اتمام این مدت و شرایط، با مهارت‌ها و توانمندی‌های جدیدی وارد اجتماع خواهیم شد و بهتر می‌توانیم با مشکلات کاری، حرفه‌ای و اقتصادی هماوردی کنیم. خدا برکت…

منبع: کانال تلگرامی محمد طبیبیان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی

    به نظر من بهترین پیشنهاد برای روزهای قرنطینه، یادگرفتن یه حرفه یا یک مهارت هستش. توی اینترنت پر از فیلم های آموزشی توی زمینه های مختلف
    وقتتون رو به فیلم و سریال دیدن تلف نکنید.