پادکست رادیو تجارت‌نیوز: واکنش بازارها به سفر رئیسی به نیویورک

حجم فایل صوتی: ۳۵.۰۵M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۹:۰۵ دانلود فایل صوتی

برنامه شماره سیزدهم

سلام. صدای ما را از نخستین روز مهرماه ۱۴۰۱ در شرایطی می‌شنوید که در هفته گذشته و همزمان با سفر رئیسی به نیویورک، سراسر ایران در سوگِ مهسا امینی، دختر سقزی لباس سیاه به تن کرد و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل نیز نتوانست گشاینده گفتگوهای برجامی باشد.

در سیزدهمین برنامه از سری پادکست‌های رادیو تجارت‌نیوز تلاش کرده‌ایم نگاهی به چالش‌های حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل داشته باشیم و ببینیم که موضع بازارها در قبالِ دیپلماسی ایران چه خواهد بود.

پیش از هر چیز، روایت مرضیه محمودی روزنامه‌نگار از تحرکات بازار در هفته‌ای که درگیری‌های خیابانی از سقز تا تهران بر بازارهای کشور سایه افکنده بود.

صبح روز دوشنبه ۲۸ شهریورماه، سید ابراهیم رئیسی، برای سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد. سفری که از یک سو، نشان از تحرک طرف ایرانی برای رفع سکته پیش آمده در جریان گفتگوهای برجامی دارد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد به دلیل موانع و چالش‌های داخلی و فشار افکار عمومی در محلِ برگزاری این نشست برای تیم دیپلماسی ایران دستاورد روشنی نداشته باشد.

محمد طبیبیان، اقتصاددان در گفتگو با امیر داداشی، خبرنگار تجارت نیوز اما و اگرهای حضور رئیس جمهور ایران در نشست‌های سازمان ملل را بررسی می‌کند و به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا در طول این سالها روسای جمهور نتوانسته‌اند از این فرصت عمومی به نفع اقتصاد ایران بهره ببرند.

در هفته‌ای که گذشت، ایران یکی از مهمترین بزنگاه‌های داخلی خود را پشت سر گذاشت و توانست برای یک هفته متوالی، هشتک مهسا امینی را در فضای مجازی در ترند نگه دارد. دکتر فریدون مجلسی، کارشناس دیپلماسی در گفتگو با عاطفه محمودی، خبرنگار تجارت نیوز توضیح می‌دهد که چطور حضور روسای جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش برای احیای روابط اقتصادی ایران و جهان تحت تاثیر کشمکش‌های داخلی بوده است.

تحلیل و پیش‌بینی بازارهای هفته پیش رو

در چند دقیقه باقی‌مانده از سیزدهمین پادکست رادیو تجارت نیوز، از زبان کارشناسان بازارهای مالی، وضعیت هفته آینده را برای شما پیش بینی می‌کنیم و سعی داریم به این سوال جواب بدهیم که سفر رئیسی به نیویورک می‌تواند پاییز پررونق‌تری برای بازار ایران بسازد؟

پیش‌بینی بازار ارز: پیش بینی قیمت دلار در آینده کوتاه مدت

تحلیل و پیش‌بینی بازارهای مالی هفته آینده را با ارزیابی علی اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان ایران آغاز می‌کنیم که معتقد است دولت همچنان نقش کلیدی خود را به عنوان قیمت‌گذار در این بازار حفظ کرده است:

پیش بینی بازار سکه و طلا؛ روند نزولی است؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به زهرا رسولی خبرنگار تجارت نیوز گفته است اگر اتفاق خاصی نیافتد، روند نزولی قیمت سکه و طلا ادامه خواهد داشت:

پیش بینی بازار خودرو؛ در انتظار واردات

اسد کرمی، نایب رئیس اتجادیه نمایشگاه داران خودروی تهران معتقد است بازار خودرو همچنان منتظر واردات است و تا ماشین‌های خارجی به کشور وارد نشوند، نمی‌توان مانع از رکود تورمی این بازار شد.

پیش بینی بازار مسکن: مردم توان خرید ندارند

محمود جامه‌ساز کارشناس مسکن در گفتگو با الهام صمدی زاده، خبرنگار تجارت نیوز به این سوال پاسخ داده که چرا با وجود تقاضا در بازار، خرید و فروش مسکن کاهش یافته است.

دقیقه پایانی سیزدهمین پادکست تجارت نیوز به انتشار یک آهنگ تازه از زنده یاد محمدرضا شجریان اختصاص دارد؛ ادای احترامی به ماه مهر که ماهِ درس و مدرسه است و نوجوانان و جوانانی‌ که این روزها معلم نسل‌های پیش و پس از خود شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.