کد مطلب: ۸۱۴۴۰۲

مقایسه مدل های مختلف مک بوک؛ کدام Macbook مناسب شماست؟

مقایسه مدل های مختلف مک بوک؛ کدام Macbook مناسب شماست؟

اگر قصد خرید مک بوک داشته باشید به خوبی می‌دانید که در بازار مدل‌های متنوعی وجود دارد و هر کدام هم قیمت متفاوتی دارند، اما کدام مک بوک ارزش خرید بالاتری دارد و مهم‌تر این که مناسب شما است؟

اگر قصد خرید مک بوک داشته باشید به خوبی می‌دانید که در بازار مدل‌های متنوعی وجود دارد و هر کدام هم قیمت متفاوتی دارند، اما کدام مک بوک ارزش خرید بالاتری دارد و مهم‌تر این که مناسب شما است؟ در ادامه این مطلب قصد داریم مک بوک‌ها حال حاضر و موجود در سایت اپل را به شما معرفی کنیم و به ویژگی‌های هر کدام بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید یکی را گزینش کنید.

دسته بندی مک بوک‌های اپل

قبل از پرداختن به ادامه مطلب شما باید با دسته‌بندی مک بوک‌های اپل آشنا شوید. به طور کلی مک بوک‌های اپل در دو دسته ایر و پرو (Air & Pro) روانه بازار می‌شوند. سری ایر مدل‌های ارزان‌تر هستند و مدل‌های پرو قیمت بالاتری دارند و قدرت بیشتری را هم در اکثر نسخه‌ها ارائه می‌کنند.
به طور کلی اگر مک بوک می‌خواهید و بودجه خیلی زیادی ندارید یا از طرفی یک کاربر کاملا معمول طرفدار لپ تاپ های اپل هستید بدون شک سری مک بوک ایر مناسب‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود و مدل‌های پرو برای کاربران حرفه‌ای‌تر هستند و به طبع قیمت بالاتری هم دارند.

مک بوک ایر

در حال حاضر در سایت اپل مک بوک ایر در دو نسخه به فروش می‌رسد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. مک بوک‌های فعالی اپل همگی از تراشه‌های اختصاصی خود این شرکت استفاده می‌کنند و دیگری خبری از پردازنده‌های اینتل نیست.

مک بوک ایر M1

ارزان‌ترین مک بوکی که در حال حاضر می‌توان خریداری کرد همین مک بوک ایر M1 است. این محصول در سال 2020 به بازار معرفی شد و از اولین نسل تراشه‌های M یعنی M1 نیز استفاده می‌کند. شروع قیمت این مدل 999 دلار است برای نسخه 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم. در نظر داشته باشید که این لپ تاپ تا کانفیگ 2 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم به شما حق انتخاب می‌دهد و البته قیمت آن نیز به 1999 دلار می‌رسد.

مک بوک ایر M2

مک بوک ایر M2 نسل جدیدتر مک بوک ایر M1 است. در این لپ تاپ قدرت سخت افزاری بیشتر شده و طراحی نیز مقداری تغییر کرده است. شما برای شارژ این مدل از مگ‌سیف استفاده خواهید کرد و نمایشگر نیز از 13.3 به 2 4 1 13.6 اینچ افزایش پیدا کرده و حاشیه‌های بسیار کمتری هم دارد، به‌علاوه که ناچ نیز به این نمایشگر اضافه شده است.
قیمت پایه‌ای این مدل برای نسخه 256 گیگابایت با رم 8 و 8 هسته CPU به‌علاوه 8 هسته GPU برابر با 1199 دلار است. قیمت پایه‌ای نسخه 512 رم 8 که 8 هسته CPU و 10 هسته GPU دارد از 1499 دلار شروع می‌شود. در نظر داشته باشید که می‌توانید هریک از این دو نسخه را با کانفیگ‌های مختلف خریداری کنید.

مک بوک پرو

مک بوک پرو در حال حاضر در سه نسخه کلی به فروش می‌رسد که البته برخی نسخه‌ها به چند مدل تقسیم بندی می‌شوند. به طور کلی اما می‌توان مدل های پرو را به دسته بندی مک بوک پرو M2 و نسخه های قدیمی تر Macbook pro m1 هم تقسیم کرد. در ادامه براساس مدل آنها را معرفی کردیم.

مک بوک پرو 13

ارزان‌ترین مدل مک بوک پرو که می‌توانید خریداری کنید همین مک بوک پرو 13 اینچی است. طراحی این محصول دقیقا مانند مک بوک ایر M1 است اما با این تفاوت که تاچ‌بار دارد و از فن هم برای ثبات بیشتر سخت افزاری استفاده می‌کند. در این مک بوک از تراشه M2 اپل با 8 هسته CPU و 10 هسته GPU استفاده شده و وب‌کم هم کیفیت HD دارد.
قیمت این مک بوک برای نسخه پایه‌ای با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD برابر با 1299 دلار است. با انتخاب 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم این قیمت به 1699 دلار می‌رسد و نسخه نهایی با 24 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 2499 دلار خواهد داشت.

مک بوک پرو 14

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل شاهکارهای این برند آمریکایی هستند و البته قیمت بالایی هم دارند. اپل در این دو مدل تمام توانایی خود را به رخ رقیبان کشیده و از بهترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده است. خود مک بوک پرو 14 اینچی در چهار نسخه کلی قابل خرید است که هر نسخه مجدد کانفیگ‌های مختلفی برای انتخاب دارد.

مک بوک پرو 14 با تراشه M2 پرو و 10 هسته CPU و 16 هسته GPU

ارزان‌ترین نسخه مک بوک پرو 14 اینچی همین مدل است. این محصول دارای نمایشگری 14.2 اینچی از نوع Liquid Retina XDR display بوده و از ناچ استفاده می‌کند و رزولوشن وب‌کم آن نیز FHD است. در نظر داشته باشید که آداپتور این مدل 67 واتی است. نسخه پایه‌ای این مدل دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است و با قیمت 1999 دلار به فروش می‌رسد.

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M2 پرو و 12 هسته CPU و 19 هسته GPU

این نسخه به طبع قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و از آداپتور 96 واتی نیز استفاده می‌کند. این مدل در نسخه پایه‌ای از 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم استفاده می‌کند و قیمت 2499 دلاری دارد.

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M2 مکس و 12 هسته CPU و 30 هسته GPU

این نسخه قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و از نظر CPU با مدل قبل یکسان است. در نسخه پایه‌ای این مدل حافظه داخلی برابر با 1 ترابایت و حافظه رم برابر با 32 گیگابایت است و قیمت به 3099 دلار می‌رسد.

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M2 مکس و 12 هسته CPU و 38 هسته GPU

قوی‌ترین مک بوک اپل این نسخه است و 38 هسته GPU دارد که اتفاقی بی‌نظیر به حساب می‌‌آید. قیمت این مدل در حالت پایه‌ای با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD برابر با 3299 دلار است.

مک بوک پرو 16

این لپ تاپ در سه نسخه کلی قابل خرید است. این لپ تاپ دارای نمایشگر 16.2 اینچی است.

3 4 1

مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M2 پرو و 12 هسته CPU و 19 هسته GPU

این لپ تاپ ارزان‌ترین نسخه از مک بوک پرو 16 اینچی است و با 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم با قیمت پایه‌ای 2499 دلار به فروش می‌رسد. قابل ذکر است که آداپتور این مدل در مقایسه با مک بوک پرو 14 اینچی از 96 وات به 140 وات رسیده است.

مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M2 مکس با 12 هسته CPU و 30 هسته GPU

این نسخه در مقایسه با مدل بالا پردازش گرافیک بهتری دارد و در نسخه پایه‌ای با 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD با قیمت 3099 دلار به فروش می‌رسد.

مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M2 مکس با 12 هسته CPU و 38 هسته GPU

این نسخه قوی‌ترین و گران‌ترین مک بوک اپل است. در نسخه پایه‌ای شما به 512 گیگابایت SSD و 32 گیگابایت رم دسترسی خواهید داشت. قدرت این مدل در پردازش‌های گرافیکی تحسین‌برانگیز است و شما می‌توانید آن را در کمترین حالت با قیمت 3299 دلار خریداری کنید. جالب است بدانید که این نسخه در بالاترین کانفیگ با 96 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD با قیمت 6499 دلار قابل خرید است.

جمع بندی

در این مطلب انواع مک بوک‌ها را به شما معرفی کردیم و قیمت پایه‌ای آن‌ها را نیز عنوان کردیم تا بتوانید کدام مدل با نیاز شما مطابقت بیشتری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.