کد مطلب: ۷۳۴۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هوش مصنوعی چطور به فروش بیشتر کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی چطور به فروش بیشتر کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی می‌تواند با هوشمندسازی فعالیت‌های فروش معمولی مانند ایجاد و ارسال ایمیل، به افزایش فروش کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌کارگیری هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری برای حل مهم‌ترین چالش‌های جامعه امروزی، روزبه‌روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

OpenAI، یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی هوش مصنوعی، اخیرا اعلام کرده با کسب‌وکارها روی راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور افزایش فروش و کاهش هزینه‌ها کار خواهد کرد. هدف این سازمان این است که از فایده هوش مصنوعی و تاثیراتش در جنبه‌های مختلف زندگی بشر اطمینان حاصل کند.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در فروش

هوش مصنوعی می‌تواند با هوشمندسازی فعالیت‌های فروش معمولی مانند ایجاد و ارسال ایمیل، به افزایش فروش کمک کند. این اتفاق به تیم فروشنده این امکان را می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی ایجاد محتوای با ارزش بالا و یافتن مشتریان جدید برای بستن معاملات بیشتر داشته باشد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با کاهش پیچیدگی و افزایش بهره‌وری به کسب‌وکارها کمک کند تا فروش خود را افزایش دهند. این امر به‌ویژه در مورد دستیاران هوش مصنوعی مانند ربات انیشتین salesforce.com صادق است. (یک ربات چت که درک و پیگیری مشتریان بالقوه را برای نمایندگان فروش آسان‌تر می‌کند.)

از دیگر مزیت‌های هوش مصنوعی این است که می‌تواند به منظور تقویت توانایی فروشندگان پیش‌بینی‌هایی پیرامون نیازهای مشتریان به آنها ارائه دهد. این کار به نماینده فروش کمک می‌کند تا با توجه به تعاملات فروش گذشته و سایر داده‌ها، درک بهتری از نیازهای مشتریان احتمالی خود پیدا کند.

OpenAI چگونه کار می‌کند؟

هدف OpenAI ساخت فناوری هوش مصنوعی ایمن و موثر است که به نفع مردم و جامعه باشد. برای رسیدن به این هدف نیز با کسب‌وکارها برای ایجاد راه‌حل‌های پیشرفته که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، همکاری می‌کند.

به‌عنوان مثال، OpenAI اخیراً با یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی برای افزایش فروش از طریق هوش مصنوعی همکاری کرده است. هدف از این همکاری کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد با استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمندسازی فرآیند فروش بود.

کسب‌وکارها می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه این راه‌حل‌ها را بر اساس سناریوهای منحصربه‌فردخود پیاده‌سازی کنند. در حقیقت، این سازمان آینده‌ای را متصور است که در آن از هوش مصنوعی برای حل بسیاری از چالش‌های امروزی استفاده می‌شود.

سازمان OpenAI، برای دستیابی ساده‌تر به هدف، OpenAI API را توسعه داده است. API به‌عنوان زیرمجموعه OpenAI به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود، از جمله CRM و راه حل‌های بازاریابی، ادغام کنند. با انجام این کار، کسب‌وکارها می‌توانند به مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند از جمله تجزیه و تحلیل احساسات، موتورهای توصیه و درک زبان دسترسی پیدا کنند.

هوش مصنوعی از چه ابزارهایی استفاده می‌کند؟

خوب است بدانید همواره ابزارهایی بر پایه هوش مصنوعی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها کسب‌وکارتان را توسعه دهید. برای مثال، کتابخانه‌ای بر پایه مدل هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند مدل‌های خاص کسب‌وکار را به راحتی ساخته و آزمایش کنید. یا ابزاری برای استقرار مدل که می‌توانید از آن برای آسان کردن استقرار مدل‌های کسب‌وکاری در سراسر تجارت خود استفاده کنید.

در بازاریابی، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به ایجاد تجربیات شخصی‌سازی شده متناسب با نیازها و ترجیحات هر فرد کمک‌های زیادی کند. این امر شامل ایجاد محتوای مناسب و ارائه توصیه‌های مربوط به محصول است.

معایب هوش مصنوعی چیست؟

در حالی که هوش مصنوعی ظرفیت‌های زیادی برای کمک به کسب‌وکارها دارد، اما امکان دارد برای کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند کمی سخت باشد. برای همین استفاده از آن نیازمند شناخت کامل ظرفیت‌ها و چالش‌های آن است. شناخت ابزارها متناسب با نیاز کسب‌وکار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.